Editorial

El Mobile Congress transcendeix el seu marc

L’editorial d’avui ha estat debatut per Xevi Sala, Toni Brosa, Toni Romero, Carles Sabaté, Lluís Simon, Sara Muñoz, Teresa Márquez, Dolors Bellés, Raül Garcia, David Brugué, Anna Puig i Maria Palau.

El primer Mobile World Congress a ple rendiment després de la pandèmia acaba d’arrencar a Barcelona subratllant no només el potencial d’un sector clau sinó també la possibilitat d’incidir en temes que transcendeixen el seu propi marc. L’oportunitat la va aprofitar molt encertament l’alcaldessa Ada Colau en el seu discurs de benvinguda, quan va recordar al president espanyol, Pedro Sánchez, l’objectiu compartit de regular el preu del lloguer dels habitatges, que ara castiga sobretot els nostres joves. Encara que un fòrum tecnològic com aquest no sembli d’entrada l’escenari més adequat per a una reivindicació així, aquest és precisament el valor afegit del congrés: l’avantguarda del coneixement aplicada al món empresarial ha de servir per fer negocis i obrir nous horitzons d’inversió però alhora ha de vetllar també per la vessant social que hi va aparellada. I, en aquest sentit, sense lloguers assequibles, resulta evident que el nostre talent emergent creuarà la frontera. El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ho va saber resumir així en la seva intervenció: hem de saber innovar per fer un món millor, fem avenços tecnològics, però posem-ho al servei del bé comú. En una línia similar es va expressar el director general del MWC, Francesc Fajula, que parafrasejant Pablo Picasso va recalcar que cal deixar fluir la imaginació per fer-ho possible tot. Aquest és l’esperit amb què comença la nova edició d’un congrés consolidat que ha associat la seva imatge a la transformació tecnològica de la capital catalana amb una repercussió indiscutible, tant pel que fa a inversió directa com indirecta. Justament per això cites d’aquesta mena generen consensos més enllà dels diferents projectes polítics.

Cinquanta anys després de la primera trucada amb un telèfon mòbil, aquest instrument de comunicació ens ha canviat la manera de viure i la manera de treballar, per això és important que els seus organitzadors, també les administracions que hi col·laboren, tinguin clara la conveniència de crear un espai digital més ètic i sostenible, sense deixar de banda, és clar, el creixement estrictament econòmic del sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia