Editorial

París posa fre al patinet elèctric

L’editorial d’avui ha estat debatut per: Toni Brosa, Susanna Oliveira, Dolors Bellés, Xevi Sala, Teresa Màrquez, Anna Serrano, Toni Romero i Maria Palau.

La decisió de l’Ajuntament de París d’acceptar el resultat del referèndum convocat pel govern municipal i, en conseqüència, de retirar dels carrers de la capital francesa els patinets elèctrics de lloguer, no és tant una esmena a la totalitat del patinet elèctric en tant que element de mobilitat urbana, com un pas per posar fre a la seva expansió descontrolada i invasiva en l’àmbit urbà. És evident, d’una banda, que el problema del patinet elèctric de lloguer a París té una casuística particular i intransferible; d’altra banda, també és interpretable el resultat d’un referèndum que bàsicament ha mobilitzat la gent de més edat i que se sent més afectada. No obstant, un cop fetes aquestes precisions, sembla evident que l’èxit dels vehicles de propulsió elèctrica i en particular dels patinets com a alternativa en la mobilitat individual urbana, així com el creixement exponencial de la seva utilització, formen i han de seguir formant part de la solució per pacificar, descongestionar i reduir la contaminació a les grans ciutats, però també generen problemes que cal reconèixer, plantejar-se i afrontar amb la mateixa determinació.

A Barcelona no hi ha patinets de lloguer, encara, però sí que n’hi ha molts de particulars circulant cada dia i a qualsevol hora, compartint via amb vehicles molt més pesants, convivint en el mateix espai amb els vianants i massa sovint ignorant les normes més bàsiques de la circulació en general i de la urbana en particular, envaint espais que no els pertoquen, no respectant semàfors ni límits de velocitat i, en definitiva, generant situacions de risc sense preparació prèvia, mesures de seguretat personal ni cobertura legal de cap mena. El primer que cal fer en aquest escenari és reconèixer el problema i aquest és el valor fonamental del que ha passat a París i no passa, per exemple, a Barcelona, on el focus està posat exclusivament a reduir el trànsit de cotxes. L’única alternativa responsable és en primer lloc regular les condicions d’ús del patinet elèctric, tant pel que fa al vehicle com a la persona que el condueix, exercir el control efectiu del seu compliment i desterrar la tolerància amb els que en fan un ús incívic i perillós.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia