Opinió

LA CRÒNICA

Estrena d’estació

Estrenem nova estació d’autobusos. Feia falta que Girona disposés d’un sistema integrat de trens i busos en un espai compartit. Calia que la nova estació estigués a l’altura d’una ciutat important com ho és Girona. Fins ara, i amb tots els respectes, la de Girona, a la plaça Espanya, externa, era com la de Sant Feliu, Olot o Blanes. Ara, amb la nova estació es dona resposta, encara que massa tard, a la necessitat d’integrar en un mateix espai tots els operadors que ofereixen servei per carretera. I sol passar que quan s’entreguen les obres és habitual que no estiguin totalment acabades. I les mancances poc importants es dilaten en el temps fins al punt que es converteixen en la normalitat. I com que això no s’hauria de produir, voldria deixar constància d’algunes mancances que per als habituals potser no ho són.

Hem de dir que la nova estació de busos està ben acabada. És espaiosa, neta i dona seguretat. Em podeu dir provincià i ho accepto en la meva condició de persona de província. Però aplicaria l’adjectiu a la manera que tenim d’informar. Provincià ho aplicaríem a la particular manera de veure les coses, amb visió curta i immediata. És una manera restrictiva d’analitzar les coses. El RACC, en els seus estudis de vialitat, ha posat sobre la taula en més d’una ocasió els dèficits de senyalització com a conseqüència de pensar només per als de casa. Aquests, els de casa, no els calen senyals d’orientació perquè s’ho coneixen. I sembla que quan posem un servei en marxa pensem en els de casa, no en els que venen de fora, siguin catalans o estrangers que poc saben on són les direccions, els enllaços i informació clau per desplaçar-se pel territori en la cerca d’un poble o un servei concret. Doncs bé, a l’estació d’autobusos hi passa quelcom d’aquest estil. Falten orientacions per a les entrades, les sortides, les taquilles, els preus, els horaris i altra informació necessària.

Quan baixem al terreny de les concrecions, apareixen molts dubtes. Per què cal entrar a l’estació del TAV per anar a l’estació d’autobusos? Per què encara hi ha senyalització provisional? Si es vol anar a l’aeroport, on queda indicada la compra de bitllets? Quina és l’empresa que opera aquest servei? A quines hores les taquilles estan obertes? El bus sempre surt i entra a l’estació? Aquestes i moltes altres són preguntes simples però que es fa qualsevol persona que no sigui de Girona capital i que no freqüenti aquesta instal·lació. L’orientació per arribar a l’estació de busos és confusa i provisional, en rètols petits i posats en els vidres de les diferents entrades. Per anar a l’aeroport s’ha d’agafar els bitllets a l’operador desconegut (SA a la pantalla) sense indicadors de la taquilla subministradora del bitllet. Deu ser molt difícil i costós posar la icona d’un avió per facilitar les coses. Us podeu trobar que, en funció de l’hora, totes les taquilles estiguin tancades o, fins i tot, ho estigui la mateixa estació. No hem sabut veure on són els horaris d’obertura i tancament en diversos idiomes. Existeix un minidíptic informatiu que només es pot obtenir si l’oficina d’informació està oberta. Tampoc hem sabut veure fàcilment on es poden agafar els busos a les hores en què l’estació està tancada. En qualsevol cas, pràctic, fàcil, el que es diu posar-ho fàcil, no ho és, i només se’n surt fàcilment qui coneix tot el muntatge. I per sorpresa, s’observa que les entrades i les sortides dels busos per la rampa d’accés a l’exterior estan en sentit invertit. Entren i surten a l’inrevés, a la britànica. Per què? La resposta no és fàcil, ves a saber el pensament dels arquitectes. Les andanes dels autobusos tenen la inclinació contrària i aquests sols poden accedir-hi intercanviant el sentit habitual de la circulació. No deu tenir importància, penso jo. Com no senyalitzar adequadament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia