Opinió

LA GALERIA

Informació deficient

Hem de creure en el tren convencional i aplicar millor coordinació

Ben­vol­guts lec­tors; els pas­sats 20, 21, 22 i part del 23 de gener d’enguany vàrem patir un feno­men mete­o­rològic excep­ci­o­nal. L’ano­me­nada bor­rasca Glòria ens va mor­ti­fi­car de valent. De fet, fenòmens teòrica­ment “nor­mals” com ara la pluja, l’onatge, el vent i la neu –rabiüdament extrems i produïts tots alhora– van esde­ve­nir de manera extra­or­dinària, durant unes 84 hores, els veri­ta­bles qua­tre genets de l’apo­ca­lipsi del segle XXI. El tem­po­ral Glòria ha tor­nat a posar sobre la taula, d’una manera molt sal­vatge, la qüestió vidri­osa del canvi climàtic. També s’ha demos­trat que cada vegada es fa més difícil pre­ve­nir aques­tes catàstro­fes, mal­grat que els dife­rents ser­veis públics d’emergències –cada vegada més pre­pa­rats– han actuat molt cor­rec­ta­ment. De tota manera, ens cal millo­rar encara molt més la infor­mació, actu­al­ment força defi­ci­ent, a través de les xar­xes soci­als, par­ti­cu­lar­ment, en l’àmbit del tren con­ven­ci­o­nal.

Veient aquests des­ga­vells d’una natura i una atmos­fera “massa alte­ra­des” a causa de la pre­potència, l’avarícia i la gran­di­loqüència, econòmica i política, del gènere humà, ara i aquí, el 2020, la rea­li­tat matus­sera del canvi climàtic s’imposa per gole­jada con­tra un nega­ci­o­nisme molt fat­xenda que encara és molt fort “política­ment par­lant”. No obs­tant això, des del Vell Con­ti­nent s’estan plan­te­jant, si més no en forma de “teo­rit­za­ci­ons intel·lec­tu­als”, pro­gra­mes com per exem­ple la New Green Deal. Això està bé, però no és sufi­ci­ent. Cal començar, des de la base, per qüesti­ons que es poden prac­ti­car i assu­mir de manera gai­rebé imme­di­ata. M’estic refe­rint al títol d’aquest arti­cle: millo­rar de debò –i amb molta volun­tat política– la infor­mació sobre la situ­ació a la xarxa fer­roviària con­ven­ci­o­nal, en les dife­rents xar­xes soci­als i a les pan­ta­lles infor­ma­ti­ves de totes les esta­ci­ons –sobre­tot que no hi hagi con­tra­dic­ci­ons fla­grants entre els dife­rents mit­jans de difon­dre la infor­mació. No hi ha cap dubte que per llui­tar amb efec­ti­vi­tat con­tra el canvi climàtic hem de “creure” molt més en el tren con­ven­ci­o­nal i apli­car molt millor la coor­di­nació tren-bus; és a dir, imple­men­tar –d’una vegada per totes– la inter­mo­da­li­tat a tot el ter­ri­tori català. El tem­po­ral ha estat bru­tal, la força des­truc­tiva ha estat demo­li­dora; però, sis­plau, coor­di­nem i millo­rem molt més la infor­mació. No pot ser, per exem­ple, que el Twit­ter de Roda­lies Cata­lu­nya no s’actu­a­litzi amb molta més assiduïtat, o que les pan­ta­lles infor­ma­ti­ves a algu­nes esta­ci­ons con­fon­guin ter­ri­ble­ment els soferts usu­a­ris del tren con­ven­ci­o­nal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.