Opinió

Raça humana

Educació per superar la crisi

Es publiquen estudis que descobreixen la sopa d’all sobre les desigualtats –la riquesa i la pobresa– que van passant de pares a fills. Benvinguts siguin si posen l’accent en la necessitat d’implantar polítiques eficients per corregir la transmissió d’un llegat tan injust. Fixem-nos ara en l’educació, a la qual hem atribuït la responsabilitat de fer funcionar l’ascensor social per evitar precisament que els orígens determinin de manera inexorable el trajecte vital d’una persona. En vistes al proper curs, la Fundació Jaume Bofill ha donat a conèixer tot un seguit de mesures per ajudar els centres a superar la crisi generada per la pandèmia i revertir l’augment alarmant de les bretxes d’equitat. Les explica Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de l’entitat: Formació de grups de classe heterogenis que facilitin les oportunitats d’aprenentatge dels alumnes més vulnerables. Atenció a les necessitats socioemocionals agreujades durant el període de confinament. Reforç de la funció orientadora, més indispensable encara en un context de presencialitat parcial, per evitar la deserció escolar o les eleccions mal fonamentades d’itineraris postobligatoris. Metodologia del treball per projectes ajustada a interessos i motivacions reals. Estratègia de digitalització que garanteixi les mateixes oportunitats per a tots els centres i per a tot l’alumnat. Unes propostes més que raonables que reclamen el compromís de la comunitat educativa i els recursos de les administracions per no deixar ningú enrere, sigui quin sigui el punt de partida o l’herència familiar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia