Opinió

LA CRÒNICA

Les bones intencions

L’àvia de casa, quan de petits li explicàvem les nostres intencions de millora en el comportament, la seva resposta era sempre la mateixa: “De bones intencions, l’infern n’és ple.” Ens coneixia prou, i sabia que moltes vegades les nostres bones intencions no anaven acompanyades després de fets, i per tant, servien de ben poc.

La Cambra de Comerç de Girona va engegar a l’agost una campanya amb el lema “Que cap empresa tanqui”. Ha de durar mentre els fons Feder no s’esgotin. Les sol·licituds es poden presentar fins al dia 12 de novembre. Llegint el detall dels serveis que ofereix, és més una qüestió d’assessorament i orientació que no pas d’ajut financer. Tot i així, suposa una bona iniciativa per a aquell petit empresari que s’ha trobat amb un problema que mai hauria imaginat: la manca de clients, la manca de feina. La Cambra demana que s’ompli un qüestionari amb dades mínimes de l’empresa, amb el propòsit de contactar-hi, analitzar la problemàtica, fer una diagnosi, i assenyalar les línies que semblin més apropiades per a la recuperació.

Desconeixem quantes pimes s’han vinculat a aquest projecte, del qual no s’ha fet una excessiva publicitat. I encara no sabem –això és més difícil– quantes s’han pogut salvar del desastre. De fet, les persianes de moltes botigues gironines han caigut avall, i la seva recuperació no serà possible, llevat de les de sectors de consum imprescindible, que han anat fent. Seria interessant que al final de la campanya la Cambra retés comptes d’aquesta iniciativa.

L’actual situació ha activat, però, la digitalització de les empreses. Ancorats en el passat –que havia anat prou bé– molts empresaris es mostraven reticents a l’hora de transformar la seva administració i comerç tradicional amb les noves tècniques informàtiques. Però el panorama actual els ha obligat a la digitalització, sense possible marxa enrere. Hi ha qui opina que s’ha avançat cinc anys amb l’automatització dels procediments, en relació amb com hauria anat sense la pandèmia. El futur s’ha avançat.

I les grans estructures empresarials de les nostres comarques no s’han aturat en els seus projectes. Podem assenyalar, com a exemple, Noel Alimentària, comandada per la família Boix-Bosch, que porta a terme un gran projecte d’ampliació de les seves fàbriques, al pla de Begudà i a Sant Joan les Fonts. I també Laboratoris Hipra –de la família Nogareda, fabricant de productes per a veterinària–, que va adquirir terrenys del mas Garrofa a Aiguaviva, amb una extensió disponible de 128.000 m², on desenvolupar-hi recerca, per una part, i ampliar producció per al benestar animal.

Són dos exemples; podríem afegir-n’hi molts d’altres, com a projectes que s’estan portant a terme i que marcaran el futur.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia