Opinió

Les maletes

Les maletes facturades són les grans protagonistes dels nostres viatges

Si us pre­guntéssiu sobre quins són els pro­ta­go­nis­tes de l’estiu, no són els viat­gers, ni les des­ti­na­ci­ons, ni les aerolínies, ni els seus avi­ons, ni les pan­ta­lles infor­ma­ti­ves, ni els punts de fac­tu­ració. No, les pro­ta­go­nis­tes de l’estiu són les male­tes, les dels aero­ports. Qui no ha patit per si la maleta arri­barà o no a la seva des­ti­nació? Qui no pateix per la inte­gri­tat de les rodes, de les nan­ses, que no ens les obrin o que s’equi­vo­quin de vol? El procés de recla­mació és fei­xuc, impos­si­ble d’enten­dre, lent i del segle pas­sat. AENA ha de plan­te­jar-se urgent­ment una millora en la gestió de l’equi­patge que es fac­tura. Ara, amb nova política de fac­tu­rar-ho tot, per recap­tar més, s’incre­men­ten els pro­ble­mes. La fac­tu­ració és un procés sen­zill, no pre­senta pro­blema. En canvi, sem­pre queda el neguit de la reco­llida de l’equi­patge, si aquest haurà arri­bat cor­rec­ta­ment. Les cin­tes són sem­pre a l’altre extrem de l’aero­port, punt con­trari del desem­bar­ca­ment, després de pas­sar obli­gatòria­ment per la zona de com­pres. Obser­va­reu que sem­pre hi ha male­tes que cir­cu­len sense apa­rent pro­pi­e­tari i que vol­ten fins que la cinta es para. La sor­tida sem­bla el túnel de la por, sal­ten impul­si­va­ment i espe­te­guen estre­pi­to­sa­ment con­tra la paret metàl·lica de con­tenció per seguir camí, pesa­da­ment, fins a arri­bar al seu pro­pi­e­tari, que, atent, les agafa abans no pas­sin de llarg. Les mira­des dels viat­gers tenen aquell punt d’inqui­e­tud, per recu­pe­rar el que és propi, després d’una ins­pecció ocu­lar de rodes, nan­ses o de l’estruc­tura. Podríem pen­sar que Déu n’hi do com de bé fun­ci­ona per la com­ple­xi­tat de tot el procés. Però no, no ens enga­nyem. És un sis­tema arcaic i rea­lit­zat per per­so­nal des­mo­ti­vat. En el dar­rer viatge, es va espat­llar la cinta de reco­llida, van avi­sar de l’ava­ria vint minuts tard i uns pas­sat­gers van rebre les dues male­tes lite­ral­ment reben­ta­des. No van poder recla­mar a les ofi­ci­nes perquè hi havia una llarguíssima cua i esta­ven pen­dents de l’autobús de tor­nada. No sé com va aca­bar tot ple­gat. El ser­vei rebut, que es paga reli­gi­o­sa­ment, és una autèntica ver­go­nya. Les male­tes fac­tu­ra­des són les grans pro­ta­go­nis­tes dels nos­tres viat­ges. Alguns se les fan embo­li­car en plàstic fle­xi­ble per allò de les pela­des o ober­tu­res “invo­luntàries”. Però això no evita que es per­din o es mal­me­tin. Són com els fills quan sur­ten de nit, només dema­nem que tor­nin sans i estal­vis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia