Opinió

Marea alta

Qüestions emotives

Es veu que als països nòrdics la immi­gració i la for­mació de les gene­ra­ci­ons joves (joves, en un sen­tit ampli) estan pro­vo­cant un canvi en la llen­gua d’ús al car­rer. Als comerços, als res­tau­rants i als espais d’oci, l’anglès s’està fent un lloc com a llen­gua pre­fe­ren­cial, fins i tot subs­ti­tuint la llen­gua pròpia de cada país. De moment, pel que diuen els ciu­ta­dans d’allà no sem­bla que s’ho pren­guin com una amenaça. Man­te­nen pro­gra­mes de for­mació per a immi­grants i alts nivells d’exigència sobre el conei­xe­ment de la llen­gua pròpia per acce­dir a llocs de feina i res­pon­sa­bi­li­tat. Res que no cone­guem a Cata­lu­nya. Que no vol dir que ho fem. A Cata­lu­nya, a més, sabem que el conei­xe­ment de la llen­gua pròpia del país no frena la regressió en l’ús al car­rer. Defen­sar una llen­gua sense estruc­tu­res d’estat és més difícil que quan les tens, però tot i així hi ha una part emo­ci­o­nal en l’ús de les llengües que marca ober­ta­ment la seva evo­lució.

El pro­pi­e­tari de la cadena de super­mer­cats Bon Preu i Esclat, Joan Font, ho diu ober­ta­ment. Ells mar­quen el català com a llen­gua pre­fe­ren­cial als seus super­mer­cats amb la volun­tat de satis­fer els seus cli­ents, d’arri­bar-hi a través del vin­cle emo­ci­o­nal. Què passa, però, quan el par­lant can­via d’idi­oma? On va a parar el vin­cle emo­ci­o­nal?



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia