Opinió

Un gran espot per anar a votar

És un gran exemple de publicitat emocional, emprant testimonis, i donant el protagonisme als avis

Sem­pre m’ha agra­dat mirar anun­cis, fins i tot abans que fos una defor­mació pro­fes­si­o­nal. Entenc que expli­car una bona història, que enganxi i entre­tin­gui i que a més ven­gui un pro­ducte, un ser­vei o una marca és un art que no tot­hom té l’habi­li­tat de domi­nar.

Cata­lu­nya és un país d’excel·lents publi­ci­ta­ris. Sí, publi­ci­ta­ris: per­so­nes que s’encar­re­guen de crear cam­pa­nyes de publi­ci­tat en qual­se­vol de les seves eta­pes, i no publi­cis­tes, que per error es con­fon amb els ante­ri­ors. Els publi­cis­tes són, curt i ras, els mànagers de la imatge pública d’algú, per exem­ple. Acla­rit això, dei­xeu-me dir que aquí hem tin­gut publi­ci­ta­ris magnífics des de fa més de 150 anys, dels quals par­lem amb l’estu­di­an­tat de publi­ci­tat i rela­ci­ons públi­ques de la UdG. Estra­tegs, cre­a­tius, dis­se­nya­dors, artis­tes, en defi­ni­tiva, que ens han ense­nyat i delec­tat a parts iguals. Els Roldós, Prat Gaballí, Cases, Morell (nas­cut, per cert, a Sant Esteve d’en Bas i autor de la mítica cam­pa­nya de mit­jons de la marca Mol­fort’s) o Riquer (factòtum de car­tells moder­nis­tes com el de la 3a Expo­sició de Belles Arts i Indústries Artísti­ques de Bar­ce­lona, 1896). En una tes­si­tura dife­rent, des­ta­quen els Bas­sat, Lorente, Moliné i Segarra, per citar-ne només alguns, i les Gemma Gutiérrez i Eva San­tos. Pro­mo­tora de cam­pa­nyes tan mítiques com ara la d’Audi (2016): “The doll that chose to drive”, i des­mi­ti­fi­cant este­re­o­tips feme­nins amb talent i cre­a­ti­vi­tat, aquest més que un espot és un curt­me­tratge de bran­ded con­tent ple de color. I aquesta és la publi­ci­tat que m’agrada. La de les grans històries que ens expli­quen mar­ques o ins­ti­tu­ci­ons per emo­ci­o­nar-nos perquè tenen sen­tit i propòsit. Com el curt­me­tratge que, en un pla ter­ri­ble­ment emo­ci­o­nal, ens implora que anem a votar en les pròximes elec­ci­ons euro­pees del 9 de juny. En molt poca estona, ens demos­tra per què és impor­tant que par­ti­ci­pem en les elec­ci­ons i que aju­dem a man­te­nir l’Europa de la democràcia que tants anys i sacri­fi­cis ha cos­tat a les gene­ra­ci­ons pre­ce­dents. És un gran exem­ple de publi­ci­tat emo­ci­o­nal, emprant tes­ti­mo­nis, i donant el pro­ta­go­nisme als avis, que nar­ren les seves històries per­so­nals als seus nets i netes. Útil, con­ve­ni­ent i bru­tal.

Si no l’heu vist, us con­vido a fer-ho: https://​www.​youtube.​com/​watch?​v=zC_​ipp4eGho



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.