Opinió

LA GALERIA

Entre el TAV i l'eix

Ja és curiós que amb els cops que van inaugurar l'eix la primera vegada, ara facin esperar setmanes a obrir el desdoblament

Diuen que d'aquí a quatre dies els de les comarques gironines podrem anar en TAV fins a Barcelona o arribar a la frontera amb França per després rebaixar l'alta velocitat fins a Perpinyà i Montpeller. I també sabem que el desdoblament de l'eix transversal ja està a punt i finalment s'obrirà al trànsit després d'anys d'obres que han fet desesperar els conductors perquè era impossible avançar i per tant tocava fer-lo a 60 o 70 per hora en funció del camió que anava fent cua. I pels accidents que hi ha hagut, gens improbables en funció de com s'ha fet tot plegat. O sigui que els gironins haurem millorat en el tema de les comunicacions per carretera i tren. I cal reconèixer que en els darrers anys els problemes d'algunes carreteres maleïdes també s'han resolt, especialment en els accessos a la Costa Brava i en les comunicacions amb la Garrotxa.

Mirat fredament, el TAV obrirà portes només si se sap vendre correctament des del punt de vista del màrqueting turístic. I funcionarà per si cal anar a Madrid o a alguna destinació llunyana, però difícilment serà operatiu, pels preus que tindrà, per anar de manera habitual a Barcelona. Tant és així que, veient la magnitud de les obres i la despesa que s'hi ha invertit, potser als ciutadans de les comarques ens hauria resultat més pràctic un tren de mitjana distància que funcionés com un rodalies i que permetés una connexió normalitzada amb la capital, encara que trigués deu minuts o un quart més. I que hauria estat molt més pràctic invertir en el transport de mercaderies, oblidat fins ara i molt important per a aquelles empreses que tenen en l'exportació la clau per mantenir-se o créixer. Queden anys de discussions sobre l'estació convencional, la desaparició del viaducte de Girona. Amb la crisi, quedarà tot empantanegat. Tindrem TAV i això llueix molt en aquesta disbauxa econòmica en què van voler convertir l'Espanya radial, en la qual es va prioritzar la connexió entre províncies al sentit comú.

I tindrem eix transversal desdoblat. Ja és curiós, amb la quantitat d'inauguracions que van fer de l'originari, aquell que va quedar petit abans de la inauguració, ara que el podríem posar en marxa, ens fan esperar. Que sigui per fi de Déu i s'acabin cues i accidents. Però encara ens quedarà la vergonya de l'N-II.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.