Opinió

LA GALERIA

La vergonya continua

L'N-II no és un problema d'una dècada o de tres, és la demostració del tracte volgut que ens dóna l'Estat

Sóc perfectament conscient que la situació econòmica és la que és i que no s'hi val a caure en el parany de demanar allò que el sentit comú diu que no hi ha diners per fer. Però això no vol dir que no hi hagi diners circulant i, si estàs una mica al cas de l'actualitat, veus que, encara que no és època de grans obres, sí que se'n fan, de coses. I veus que es fan per les Espanyes i que no són ni de bon tros tan prioritàries com arreglar algun dels desgavells que tenim instal·lats al nostre territori. I llavors, és clar, apuges un grau més la indignació, cosa complicada perquè el mercuri del termòmetre està a punt de rebentar-lo. Per això, quan t'assabentes que es volen rescatar autopistes espanyoles amb diner públic, per posar un exemple d'allò que mai no hauria d'haver estat, i et toca tornar a passejar per la carretera que coneixem com l'N-II entre Caldes i Tordera, no pots evitar pensar quina ha estat (quines han estat) les ments maquiavèl·liques que han permès la situació actual. No dic res de nou, però queda demostrat que, quan hi ha un problema enquistat, no hi ha més remei que anar-se repetint per veure si a algú li cau la cara de vergonya. Intent condemnat al fracàs perquè, de vergonya, els que han permès l'estat de l'N-II no en tenen. Podríem parlar de Bàscara i de les seves reivindicacions, que espero que estiguin a punt d'acabar-se, bàsicament perquè desitjo que hi deixin de passar camions, tot i ser conscient que aquest no és el problema. El problema és el traçat de la carretera, el famós revolt de la noia morta i que l'alternativa és de pagament. I el mateix podria dir una vegada agafes la variant de Figueres per arribar a la Jonquera, o viceversa. Però és que el tram de Caldes a Tordera és d'una indignitat de tal magnitud que n'hauríem d'estar parlant cada dia fins que quedés resolt. I no em valen excuses com ara que tres empreses han fet fallida, perquè la responsabilitat és de la concessionària de les obres i de Foment, que en teoria les encarrega i les paga. Allà, en aquest tram tan perillós, és on la #vergonyaN2 es fa més evident i sagnant. Perquè no és un problema d'un lustre, ni d'una dècada. És la demostració clara del tracte d'un estat, governat per dretes i esquerres, que no ha volgut resoldre el tram on hi ha més trànsit de camions i de cotxes de l'Estat. Les llumeneres de l'Espanya radial no són inútils, han sabut sempre el que es feien. I així estem.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.