Política

Xarxa de trens deficitària

La CUP denuncia l’abandó de la xarxa de rodalies

La formació aposta per potenciar les infraestructures ja existents a Girona

La cap de llista de la CUP-Assemblea Constituent per Girona, Natàlia Sànchez, va escollir ahir l’estació de tren de Celrà, una de les més depriments de la xarxa de rodalies comarcal, per presentar les propostes de la seva formació en matèria d’infraestructures, centrades en bona part en la millora dels serveis ferroviaris. “Necessitem unes connexions viàries i un transport públic de qualitat i al servei de la gent, i això significa que siguin de accessibles, puntuals, a preus assequibles i amb una adequada freqüència de pas”, va dir la candidata a peu d’andana, en un entorn propi d’una via morta, amb les velles casetes de passatgers ocupades per maquinària d’Adif i els murs escrostonats i plens de grafits. “Els governs tant de l’Estat com de la Generalitat s’han dedicat els últims anys a invertir en macroinfraestructures, que no solament comporten un greu impacte paisatgístic, sinó que tampoc donen resposta als desplaçaments més curts i freqüents, que són els que fan els ciutadans per anar a la feina o a l’escola”, va dir Natàlia Sánchez, que va resumir la proposta de la CUP en “la millora i potenciació de les infraestructures ja existents”.

El número dos de la formació independentista i regidor de Cultura de Celrà, Dani Cornellà, va explicar que a les comarques gironines hi ha una quinzena d’estacions que no compleixen els estàndards mínims de qualitat, entre les quals va esmentar, a part la de Celrà, les de Sant Jordi Desvalls, Sant Miquel de Fluvià, Vilajuïga, Camallera, Bordils o Vilamalla. Aquestes deficiències no només tenen a veure amb la falta d’accessibilitat, sinó directament amb la seva “perillositat”, va remarcar: “Són estacions envellides, algunes de molt degradades i mal il·luminades, i on fins i tot fa por passar-hi de nit, i no s’ha fet cap esforç per adaptar ni tan sols les andanes a la llargada dels nous combois, amb el risc que la gent caigui a la via quan puja o baixa dels vagons”. Cornellà admet que el govern estatal promet des de fa anys un pla de millora, però en la pràctica, segons va constatar, “el manteniment es refia sovint a la voluntat d’ ajuntaments i veïns, que són els que s’impliquen per netejar i condicionar les estacions”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

tot recordant

Fèlix Goñi i Roura, l’inici de Terra Lliure

àsia

Els sondejos a peu d’urna a l’Índia pronostiquen un triomf de Modi

barcelona
política

Puigdemont exalça la feina feta per l’exili per poder aprovar l’amnistia

barcelona
àfrica

Sud-àfrica posa fi a tres dècades de domini del partit de Mandela

Barcelona
política

Illa es confessa “molt tranquil” sobre les negociacions postelectorals

barcelona
guerra a gaza

Netanyahu insisteix que no hi haurà un alto el foc permanent fins que Hamàs hagi estat destruït

barcelona
política

ERC diu que ja negocia el referèndum i Junts li pica el crostó

barcelona
amèrica del nord

Mèxic arriba a les urnes després d’una campanya amb 34 candidats assassinats

barcelona
política

L’ANC culmina la renovació de la seva cúpula, que presdirà Lluís Llarch

barcelona