Política

Un “triomf” que “bat” l’Estat

Els grans mitjans internacionals van tornar a recollir àmpliament l’alliberament de Puigdemont i la negació de l’extradició per rebel·lió

Diaris com el ‘Suddeutsche Zeitung’ ho troben fins i tot un cop a la política alemanya

La notícia de l’alliberament de Carles Puigdemont i la denegació de la seva extradició pel càrrec de rebel·lió va hissar una vegada més el cas català a tota la premsa internacional, que se’n va fer ressò en llocs preferents, en molts casos referint-se en titulars al president català, ja una figura familiar, pel cognom directament. Especialment punyents van ser els principals diaris alemanys, que obrien el web amb titulars interpretatius molt il·lustratius. “Schleswig bat Espanya”, titulava Der Spiegel, mentre el Frankfurter Allgemeine ho veia com un “Triomf d’etapa per a Puigdemont”. En clau més interna, el Suddeutsche Zeitung titulava: “Els jutges porten la política alemanya a l’angoixa”, mentre destacava en el subtítol que la decisió de la justícia desmunta les acusacions a Puigdemont, i constata que la política alemanya “ja no pot amagar-se” darrere el poder judicial. El Bild titulava un més descriptiu “Puigdemont, en llibertat amb condicions”, igual que el Tagenhauser i fins i tot que el suís Blick. També ZDF, la televisió pública alemanya, titulava així la notícia al seu web.

Fora de l’àmbit germanòfil, la notícia també va tenir una amplíssima repercussió, amb titulars, això sí, merament informatius que jugaven sempre amb els elements de l’alliberament de la presó i del delicte de rebel·lió com a principals ítems, per bé que es recordava també que es manté oberta la possibilitat de l’extradició a Espanya pel delicte “menor” de malversació de fons. El The New York Times destacava, en un article signat per la corresponsal a Berlín, que “Puigdemont no podrà ser extradit per rebel·lió”, i a dins explicava amb exemples de tuits de Josep Costa, Marcel Mauri i Toni Castellà com el moviment independentista a Catalunya ho havia rebut com una “clara victòria”. El web de la BBC es feia ressò del tuit de Roger Torrent destacant que mai hi ha hagut violència, i també del “respecte” del govern espanyol a la decisió.

Diaris com The Guardian, The Independent, el Financial Times o el Washington Post també ho recollien, en alguns casos bevent de grans agències com Associated Press, Reuters o France Press, gràcies a les quals la notícia arribava a mitjans de tot el món, des de Rússia fins a l’Argentina. A França, el canal France24 obria el web amb la notícia i els principals diaris, com Le Monde, Le Figaro o Libération, també hi dedicaven llocs molt destacats als seus portals. A Itàlia, el Corriere della Sera o Il Missaggero també ho explicaven, en aquest últim cas amb el matís d’afegir-hi al titular que Bèlgica també “allibera” els tres consellers catalans. Mitjans belgues com Le Soir hi dedicaven també precisament un ampli desplegament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Junts insta ERC a aprofitar la debilitat política del PSOE

barcelona
MIGUEL ÁNGEL REVILLA
PRESIDENT DE CANTÀBRIA

“Entro en confrontació amb qui parla d’un conflicte amb la llengua”

santander

Elles als ajuntaments

GIRONA
GENOVEVA CATALÀ
exsecretaria general de medi ambient de la Generalitat

“Sort en vam tenir, del règim del 78 i la conquesta democràtica”

barcelona

Ucraïna perd Severodonetsk i Rússia assoleix el control de quasi tota la regió de Lugansk

Kíiv / Moscou
Israel
Crisi política

Netanyahu entra en joc

Beirut
EL RADAR

Júpiter baixa de l’Olimp

Investiguen un tiroteig en un bar LGTBI a Oslo com un atac terrorista

oslo

Sense treva olímpica

barcelona