Política

El Fiscal General de l’Estat creu que les accions dels CDR encaixen en la definició de “terrorisme”

La Fiscalia estudia recórrer la decisió del jutge de l’Audiencia Nacional de deixar en llibertat la jove detinguda a Viladecans com a presumpta “coordinadora” dels CDR

El Fiscal General de l’Estat, Julián Sánchez Melgar, ha defensat aquest divendres que les accions dels anomenats Comitès de Defensa de la República (CDR) “entren dins” la definició del delicte de terrorisme. És per això que la Fiscalia estudia recórrer la decisió del jutge de l’Audiencia Nacional (AN) espanyola Diego de Egea de deixar en llibertat la noia detinguda dimarts a Viladecans com a suposada “coordinadora” dels CDR.

En contra del criteri de la Fiscalia, que reclamava l’ingrés a la presó de la jove catalana, el jutge la va deixar sortir aquest dijous amb càrrecs de desordres públics. En declaracions a la premsa des de Santander, on ha participat en un curs, Sánchez Melgar ha recordat als periodistes les imatges sobre les mobilitzacions dels CDR que s’han vist als mitjans i ha defensat que aquestes accions podrien constituir un presumpte delicte de terrorisme.

Segons ell, les manifestacions dels CDR encaixen en la definició que estableix l’article 573 del Codi Penal espanyol, tot i que el magistrat no ho ha vist així. Per aquest motiu, “la Fiscalia està valorant la decisió presa pel jutge ahir i l’estudiarem a efectes de recórrer o no”.

Melgar no ha volgut desvelar als periodistes el resultat de la reunió que les fiscalies espanyola i alemanya van mantenir aquest dijous en relació amb l’afer de la petició d’extradició del president Carles Puigdemont perquè és un assumpte “confidencial”.

Sí que ha apuntat que es continua treballant perquè l’euroordre “pugui tirar endavant com a mecanisme de cooperació entre dos països de la Unió Europea”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Tres dones encapçalen la llista de Sumem CUP Banyoles

banyoles

Rússia bombardeja la ciutat natal de Zelenski

Barcelona
FRANCESC COLOMÉ I TENAS
ALCALDE DE LES FRANQUESES DEL VALLÈS (JUNTS)

“Ser Vila Europea de l’Esport l’any vinent serviria per situar-nos al mapa”

estat francès

El carrer manté el torcebraç amb Macron

unió europea

La UE reitera el seu suport al pla de pau de Zelenski davant el xinès

estat espanyol

La renúncia d’una vocal del CGPJ reobre el debat d’una dimissió en bloc

madrid
estat francès

El carrer manté el torçebraç amb Macron per les pensions

barcelona

Toni Arimany (Junts) esbossa el seu projecte per la Vall d’en Bas amb el suport de Giró

La Vall d’en Bas

El Parlament rebutja ampliar l’aeroport del Prat amb una pista sobre el mar

barcelona