Política

La fiscalia investiga perquè els Mossos van identificar persones que retiraven llaços grocs

Vol saber els motius i criteris d’actuació en els casos de Vandellòs, Tivissa, Móra la Nova i L’Ametlla de Mar

L’actuació de la fiscalia s’origina per la denúncia que ha presentat Impulso Ciudadano

La Fis­ca­lia Supe­rior de Cata­lu­nya ha obert diligències per la iden­ti­fi­cació per part dels Mos­sos d’Esqua­dra de diver­ses per­so­nes a Van­dellòs (Baix Camp), Tivissa i Móra la Nova (Ribera d’Ebre), i també a L’Amet­lla de Mar (Baix Ebre) per part de la seva Poli­cia Local, de diver­ses per­so­nes que reti­ra­ven llaços grocs de la via pública. El minis­teri públic vol saber els “motius con­crets” de les iden­ti­fi­ca­ci­ons i els “cri­te­ris” d’actu­ació en casos simi­lars.

En un decret de tres pàgines fir­mat pel tinent fis­cal, Pedro Ariche, en fun­ci­ons de fis­cal supe­rior, el minis­teri públic ordena al comis­sari en cap dels Mos­sos, Miquel Esquius, que li remeti en 15 dies com a molt un informe amb totes les actu­a­ci­ons i diligències en relació a les actu­a­ci­ons poli­ci­als del 17 d’agost a Van­dellòs i la Ribera d’Ebre. També vol que iden­ti­fi­qui els agents actu­ants pel seu número de car­net pro­fes­si­o­nal i si les diligències prac­ti­ca­des van com­por­tar una denúncia al jut­jat o un expe­di­ent admi­nis­tra­tiu per infracció de la llei de segu­re­tat ciu­ta­dana. La mateixa ordre dóna a l’alcalde de L’Amet­lla de Mar pels fets del 24 d’agost al seu poble, on va actuar la Poli­cia Local.

En el decret del fis­cal, s’explica que la inves­ti­gació arrenca per la pre­sen­tació d’un escrit dime­cres de la set­mana pas­sada per part de l’enti­tat Impulso Ciu­da­dano, lide­rada per l’exdi­pu­tat de Cs José Domingo, en el qual expli­ca­ven els fets arran de la publi­cació de la notícia que la poli­cia cata­lana havia iden­ti­fi­cat 14 per­so­nes a Móra la Nova, Tivissa i Van­dellòs com a “pos­si­bles autors de danys al domini públic” i una pos­si­ble infracció greu de la llei de segu­re­tat ciu­ta­dana.

Segons l’escrit d’Impulso Ciu­da­dano, l’actu­ació poli­cial va ser “arbitrària, man­cada de fona­ment legal i dis­cri­mi­natòria per raó d’ide­o­lo­gia”.

A través dels mit­jans de comu­ni­cació la fis­ca­lia va saber que Mos­sos i la Poli­cia Local de L’Amet­lla de Mar també havien iden­ti­fi­cat per­so­nes que reti­ra­ven llaços grocs.

Per tot això, i per saber l’abast de les diligències poli­ci­als, la fis­ca­lia obre una inves­ti­gació per saber-ne els detalls i les pos­si­bles con­seqüències legals con­tra els agents poli­ci­als i els seus supe­ri­ors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia