Política

Airbus deixarà de fabricar l’avió gegant A380 i podria acomiadar 3.500 empleats

La caiguda de les comandes comporta el final del model més gran del planeta

La decisió pot afectar plantes a França, Alemanya, el Regne Unit i l’Estat espanyol

Airbus va anunciar ahir que deixarà de fabricar el seu avió gegant A380 el 2021. El gegant europeu del sector aeronàutic adopta aquesta decisió després que la companyia Emirates, el principal client d’aquest model, hagi modificat un dels seus encàrrecs pels avions A330-900 i A350-900.

D’aquesta manera, Airbus, que va presentar els seus resultats anuals a Tolosa, abandona la fabricació de l’avió més gran del planeta, amb una capacitat superior als 500 passatgers. Aquesta decisió pot comportar la supressió d’uns 3.000 o 3.500 llocs de treball a l’Estat espanyol, França, Alemanya i el Regne Unit.

“El motiu d’aquesta decisió és que la nostra cartera de comandes ja no és suficient per mantenir la producció de l’A380. Malgrat els nostres esforços en els últims anys per continuar amb les vendes a altres companyies, això ens obliga a posar fi a les entregues de l’A380 el 2021”, va assegurar Tom Enders, president executiu d’Airbus.

La direcció del fabricant aeronàutic no va precisar el nombre exacte de treballadors que seran acomiadats. Durant les pròximes setmanes, estan previstes negociacions amb els representants sindicals. En territori espanyol, Airbus té 12.700 treballadors i 200 d’ells participen en el programa de fabricació de l’A380, repartits en les plantes d’Illescas (Toledo), Getafe (Madrid), Puerto Real (Cadis) i Tablada (Sevilla). Tanmateix, segons les previsions, la majoria dels treballadors afectats serien de la planta de Tolosa, al sud de França.

Casos de corrupció

La suspensió de la fabricació de l’A380, que es rumorejava des del 2017, representa el final d’un projecte tan ambiciós com maleït. Impulsat l’any 2000 com a emblema del conglomerat de fabricants francesos, alemanys i espanyols que representa Airbus –un dels exemples més famosos de la cooperació empresarial europea–, el primer avió A380 va començar a volar el 2005. Des dels seus inicis, però, aquest model va estar esquitxat per la polèmica. Aleshores, dirigents d’Airbus van vendre les seves accions abans que es coneguessin públicament els importants retards que arrossegava la producció d’aquest model. Durant els últims anys, la majoria de companyies aèries van anul·lar-ne les comandes amb l’argument que els resultava massa complicat omplir-lo de passatgers.

El final de la seva fabricació serà un dels episodis foscos de la presidència de l’alemany Tom Enders. Després que la seva direcció s’hagi vist implicada en diferents casos de corrupció, l’actual president executiu serà substituït per Guillaume Faury.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’acord ERC-PSOE atia el vesper fiscal

madrid

El PDeCAT no vota els comptes i espera Sánchez

madrid

El pacte d’ERC amb el PSOE amplia l’escletxa amb JxCat

Barcelona

Imputen quatre menors més, de 13 i 14 anys, per la decapitació de Paty

París

Merkel no vol esquiadors en plena pandèmia

Berlín

La CUP aposta pel conflicte i un nou referèndum abans del 2025

BARCELONA

Cadenes perpètues per l’intent de cop d’estat a Erdogan

ANKARA
etiòpia

El primer ministre anuncia l’assalt contra les forces del TPLF a Tigre

L’eurocambra rebutja el dret a l’autonomia total

L’eurocambra rebutja el dret a l’autonomia total

brussel·les