Política

Ripollès i Cerdanya

Al Ripollès, JxCat només guanya en tres municipis, i a Cerdanya, en dos

Només en tres municipis ripollesos (Campelles, Setcases i Vilallonga de Ter) ERC no ha estat la força més votada i s’hi ha imposat JxCat (CDC). En el cas de la capital, els republicans han superat els seus principals rivals per 500 vots i han arribat al 32% del total. Molt significativa ha estat en aquesta ciutat la crescuda del PSC, que amb el 18,8 % ha superat els Comuns com a tercera opció preferida. Cs, de la seva banda, s’enfila al 6,9% i Vox irromp tímidament, amb el 2 %.

Quant a la comarca en general, ERC no ha baixat del27,5 % dels vots (el pitjor resultat, recollit a Setcases) i en un municipi, Vallfogona, el domini ha estat aclaparador: el 55,1%. La candidatura de Puigdemont, de la seva banda, s’ha mogut entre el 21% obtingut a Camprodon i el 42,9 % de Campelles. A Ribes de Freser, feu de CDC, els republicans hi han assolit una victòria significativa sobre JxCat. El suport a Cs no ha passat de l’esmentat 6,9 % de Ripoll i Vox ha tingut una resposta molt discreta arreu de la comarca.

El PSC, segon a Puigcerdà

En l’apartat d’anècdotes caldrà anotar l’empat a 79 vots d’ERC i JxCat a Bolvir. A la Cerdanya, però, el domini dels republicans ha estat general i JxCat tan sols ha pogut imposar-se a Meranges i a Ger. A Puigcerdà, ERC ha obtingut prop de 500 vots més que la candidatura de Puigdemont, la qual ha estat superada pel PSC, que ha passat de rebre el 13,5% dels vots a tenir-ne el 18,6%. Cs, de la seva banda, ha tingut millors resultats que els Comuns (12,7 % i 9,7 %, respectivament). Vox ha rebut un suport testimonial a tota la comarca, amb l’excepció de Guils, on l’ha votat el 6,5% del cens.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Ponsatí veu “lamentable” que Metsola no reaccioni

BRUSSEL·LES
POlÍTICA

Camino Fernández serà la cap de llista de Cs a Girona

GIRONA

Barcelona retirarà el monument als caiguts abans de les eleccions

BARCELONA

Brussel·les relleva el director general de Transport que va acceptar viatges pagats per Qatar

Barcelona

La sentència de Borràs es farà pública aquest dijous

Barcelona

Joan Reig, bateria dels Pets, serà l’alcaldable d’ERC a Constantí

BARCELONA

La CE remarca que hi ha “disposicions que permeten la detenció” d’eurodiputats

barcelona
societat

Comín exigeix a l’Europarlament que mogui fitxa

barcelona
JUDICI A L’1-O

Serret considerava un deure complir el mandat de fer l’1-O

barcelona