Política

La premsa europea es fa ressò del tall a la Jonquera

Diversos mitjans internacionals expliquen que activistes independentistes bloquegen la frontera

Emmarquen l’acció del Tsunami Democràtic en la reacció a la sentència del Tribunal Suprem

La premsa inter­na­ci­o­nal s’ha fet ressò aquest dilluns de l’acció orga­nit­zada pel Tsu­nami Democràtic per tallar aquest dilluns la cir­cu­lació de l’AP-7 a l’altura de la fron­tera.

“Mani­fes­tants per la inde­pendència tallen la prin­ci­pal car­re­tera que con­necta Espa­nya i França”, diu l’agència Reu­ters, que situa la mobi­lit­zació en el con­text de les “pro­tes­tes mas­si­ves” que s’han vis­cut a Cata­lu­nya com a res­posta a la sentència del Tri­bu­nal Suprem con­tra els líders inde­pen­den­tis­tes, segons recull l’ACN.

El nord-català L’Indépen­dant des­taca l’acció a la seva por­tada i segueix en directe el desen­vo­lu­pa­ment dels esde­ve­ni­ments. La publi­cació informa que la Gen­de­ra­me­ria fran­cesa ha inter­vin­gut per reti­rar vehi­cles i afe­geix que l’alcalde de Prats de Molló, Claude Fer­rer, fa de medi­a­dor entre la poli­cia i els mani­fes­tants.

El diari francès Le Monde explica que “la fron­tera franco-espa­nyola està blo­que­jada per inde­pen­den­tis­tes cata­lans” i que el tall de la cir­cu­lació és de més de 20 quilòmetres.

El Sud Ouest remarca que la fron­tera està blo­que­jada “pels dos cos­tats” amb l’objec­tiu de fer “una crida a la comu­ni­tat inter­na­ci­o­nal”. També apunta que alguns mani­fes­tants han sor­tit dels seus cot­xes per fer bar­ri­ca­des o mun­tar un esce­nari.

La cadena France 24 deta­lla que els mani­fes­tants por­ten uten­si­lis de men­jar, tau­les ple­ga­bles, men­jar, cafè o aigua.

L’ale­many Der Spe­giel apunta que l’acció del Tsu­nami arriba l’endemà de les elec­ci­ons legis­la­ti­ves espa­nyo­les del 10-N i apunta que “la qüestió cata­lana divi­deix encara més Espa­nya”.

El rota­tiu britànic The Tele­graph des­taca que “cen­te­nars d’inde­pen­den­tis­tes blo­que­gen l’auto­pista entre França i Espa­nya”. A més, explica que Tsu­nami Democràtic recorre a la deso­bediència pacífica i que l’acció s’emmarca en les suc­ces­si­ves “pro­tes­tes mas­si­ves” a Cata­lu­nya des de l’octu­bre com a res­posta a la sentència del Suprem.

El por­tuguès Público explica que França amenaça d’uti­lit­zar la força con­tra els inde­pen­den­tis­tes cata­lans si no des­blo­que­gen l’auto­pista. El mateix mitjà afe­geix que el govern català té pre­vist con­tac­tar amb les auto­ri­tats fran­ce­ses per evi­tar enfron­ta­ments al punt de la pro­testa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.