Política

Un jutjat ordena el tancament del cercador d’empreses de la web Consum Estratègic de l’ANC

Considera que “incita” a la discriminació i que “això no pot quedar emparat per la llibertat d’opinió”

La titular del jutjat mercantil número 11 de Barcelona ha ordenat el tancament de la web de Consum Estratègic que conté un cercador de les empreses més compromeses amb l’economia catalana i “deslligades de les pressions de l’Estat” impulsada per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) i ha prohibit qualsevol “actuació” destinada a la difusió de la campanya, a més de demanar a l’entitat que “s’abstingui de fer-ho en un futur”. La patronal Foment del Treball va denunciar la pàgina web i ja va demanar mesures cautelars al jutjat mercantil com a pas previ a la presentació d’una demanda per “conducta deslleial”. Foment va al·legar que l’estratègia de l’entitat independentista és una “conducta contrària a la bona fe”, que “falsejava la lliure competència” i que afectava l’interès públic i ara la jutgessa determina que l’ANC “ha posat en marxa uns mitjans materials i personals que inciten a la discriminació” i que “això no pot quedar emparat per la llibertat d’opinió”.

Sobre l’argument de l’ANC que la campanya no es tractava d’un “boicot negatiu sinó d’un buycott positiu”, la jutgessa reconeix que en la pàgina web es posa a disposició del consumidor informació sobre les empreses en aspectes com el respecte al medi ambient, cooperativisme o economia circular, entre d’altres, però que també s’observa com “té la principal finalitat castigar les empreses que han participat en la campanya de la por” i no tant “premiar les que respecten una ètica determinada”.

Amb tot, la magistrada també opina que l’objectiu era “condicionar les preferències” en el consum del ciutadans ja que ofereix informació de les empreses en un determinat “context polític” i que els consumidors “es guiïn per criteris irracionals des d’una perspectiva econòmica”.

A finals del passat mes de setembre, l’advocat de l’ANC va assegurar davant la jutgessa que la web publicava les empreses que s’adherien a diversos paràmetres socials, econòmics i nacionals, no suposava un “boicot negatiu” a les que no hi surten, sinó un “’buycot’ positiu”, jugant amb el verb ’comprar’ en anglès, que fomentava el consum de determinades companyies. Així, considerava que la pàgina és un exercici de la llibertat d’expressió que no discrimina per raons polítiques a cap empresa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia