Política

Atac suïcida a Tunis prop de l’ambaixada dels EUA

El Ministeri de l’Interior tunisià està en alerta màxima davant de qualsevol “risc potencial”, després de l’atemptat terrorista perpetrat ahir per dos kamikazes contra una patrulla de policia a la capital, Tunis, en què van resultar ferits cinc agents i un civil. L’agència estatal de notícies TAP va confirmar més tard que un dels policies ferits havia mort. Els fets van passar quan dos individus van aparcar la moto en què circulaven, cap a les 11 del matí, al costat d’un control policial pròxim a l’ambaixada dels Estats Units, al districte financer de Lac, van fer veure que demanaven informació i van detonar el cinturó explosiu.

Tunísia, el país que va començar l’onada de revoltes contra els règims àrabs autocràtics, va patir el 2015 una cadena de tres atemptats a Tunis i a Sousa, en què van morir 72 persones, 60 de les quals turistes estrangers i 12 membres de la guàrdia presidencial. Els atacs, que van enfonsar el turisme, una de les principals indústries d’un país sumit en una greu crisi econòmica, van ser reivindicats per una branca salafista radical.

L’estiu passat, Estat Islàmic es va atribuir una altra sèrie d’atacs que van colpejar la capital durant una setmana. Centenars de tunisians han viatjat els darrers anys a l’Iraq, Síria i Líbia per unir-se a les files d’aquella organització gihadista.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Un nou cicle per un país lliure d’Òmnium arriba a Olot

Olot
Operació Catalunya

Marlaska evita esclarir els infiltrats a Catalunya

Madrid
Corea

Pyongyang afirma disposar d’un dron nuclear submarí que pot provocar tsunamis

Barcelona

Llarena haurà de declarar en un presumpte escarni contra ell a Mont-ràs

GIRONA

Arxivada la denúncia contra el regidor de Vic Albert Castells per prohibir al PP instal·lar una carpa

vic

Eusebi Alsina lidera Amb Força per Campelles i el Baell-Compromís Municipal

campelles

Tres dones encapçalen la llista de Sumem CUP Banyoles

banyoles

Rússia bombardeja la ciutat natal de Zelenski

Barcelona
FRANCESC COLOMÉ I TENAS
ALCALDE DE LES FRANQUESES DEL VALLÈS (JUNTS)

“Ser Vila Europea de l’Esport l’any vinent serviria per situar-nos al mapa”