Política

Mauri assegura que Cuixart rep l’indult “amb les seves conviccions, valors i ideals més reforçats que mai”

El vicepresident d’Òmnium diu que l’estratègia de l’Estat “no ha funcionat” i reclama un “retrobament amb les urnes”

El vicepresident d’Òmnium, Marcel Mauri, ha assegurat aquest dimarts que el president de l’entitat, Jordi Cuixart, sortirà de la presó després de ser indultat pel govern espanyol “amb les seves conviccions, valors i ideals de defensa de la llibertat, dels drets fonamentals i de la lluita per a l’autodeterminació intactes”. “Per això diem a l’Estat que la seva estratègia no ha funcionat. Al contrari, ha donat més forces a l’independentisme”, ha afirmat en un missatge difós després que el Consell de Ministres aprovés la mesura de gràcia tant per a Cuixart com per a la resta d’empresonats pel referèndum de l’1 d’octubre de 2017.

Segons Mauri, “la presó no ha estat un límit” perquè l’independentisme seguís defensant les seves conviccions. A més, ha advertit el president espanyol, Pedro Sánchez, que l’indult “no soluciona el conflicte polític” sinó que “dóna més forces i arguments per seguir lluitant per a l’amnistia” i per a l’autodeterminació. “L’única agenda del retrobament que volem és amb les urnes i amb la llibertat del nostre país”, ha dit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estats Units prohibeix l’entrada dels colons israelians “extremistes”

Barcelona

Brussel·les alerta d’un “enorme risc” d’atacs terroristes a la UE

Barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

L’exèrcit ucraïnès afronta un futur incert després de sis mesos de fallida contraofensiva

barcelona
Regne Unit

Londres signa un nou acord d’asil amb Ruanda per superar el veto del Suprem

Barcelona

Podem anuncia que deixa Sumar i passa al Grup Mixt

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Dos activistes propalestins interrompen a crits la compareixença d’Albares sobre Gaza al Congrés

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Israel acusa Hamàs de subministrar tranquil·litzants a ostatges abans d’alliberar-los

barcelona
conflicte bèl·lic al pròxim orient

Putin viatja als Emirats Àrabs Units i l’Aràbia Saudita en una inusual visita a l’estranger

barcelona
POlÍTICA

El PSC-Girona pel Canvi veu uns pressupostos continuistes i poc ambiciosos

GIRONA