Política

El G-7 i la UE avisen Rússia de “grans conseqüències” si ataca Ucraïna

Els ministres d’Afers Estrangers del G-7 –els Estats Units, Alemanya, França, el Regne Unit, el Canadà i el Japó–, així com la UE, va exhibir, ahir, una total unitat en la resposta conjunta contra una possible agressió militar russa a Ucraïna, que comportaria “grans conseqüències”. En una declaració formal després de la reunió celebrada aquest cap de setmana a Liverpool, al nord d’Anglaterra, els ministres d’Afers Estrangers de les democràcies més desenvolupades del món asseguren que estan units en la seva condemna a l’acumulació de tropes russes a la frontera amb Ucraïna i insten Moscou a “desescalar” la situació.

“Rússia no hauria de tenir cap dubte que una nova agressió militar contra Ucraïna tindria grans conseqüències i un alt cost com a resposta”, van assenyalar els membres del G-7 i la UE. L’aliança reclama al president rus, Vladímir Putin, que “desescali, recorri als canals diplomàtics i respecti els seus compromisos internacionals en transparència d’activitats militars”, de la mateixa manera que ja li ho va demanar el president nord-americà, Joe Biden, en una videotrucada el 7 de desembre passat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Ajornada la declaració judicial de la exdirectora del CNI pel cas Pegasus

barcelona

Mas justifica la plantada per avançar cap a un model de finançament bilateral

barcelona
Política

Mor Marc Sivillà, regidor de Cultura i Esports de l’Ajuntament de Fonollosa

ERC de Sant Joan de les Abadesses proposa revertir la puja de la taxa d’escombraries

sant joan de les abadesses

La Guàrdia Civil vincula el finançament de Tsunami directament amb Waterló

barcelona

Abascal diu que el poble voldrà “penjar dels peus” a Sánchez i Montero l’acusa d’incitar a l’odi

barcelona
Memòria democràtica

El ‘Natatxa’ de Camarasa, 85 anys submergit

Camarasa

Rússia intensifica els atacs en tots els fronts per recuperar la iniciativa

BARCELONA

L’exèrcit israelià opera per primer cop dins de Gaza

barcelona