Política

El Pentàgon anuncia el desplegament d’una bateria antimíssils Patriot a Eslovàquia

Lloyd Austin detalla que el sistema antimíssils arribarà en els propers dies i serà operat per soldats nord-americans

El secretari de Defensa emmarca el desplegament d’aquest equipament en la millora de les “capacitats defensives de l’OTAN”

El secretari de Defensa dels Estats Units d’Amèrica (EUA), Lloyd Austin, ha anunciat aquest divendres el desplegament d’una bateria antimíssils Patriot a Eslovàquia, davant l’amenaça que representa la invasió russa d’Ucraïna.

Lloyd ha informat en un comunicat que han decidit donar aquest pas després de la petició de les autoritats de Bratislava i ha afegit que el sistema antimíssils serà operat per soldats nord-americans.

“Esperem que aquesta bateria i la seva dotació arribi en els pròxims dies, la durada del desplegament no s’ha fixat encara, mentre continuem duent a terme consultes amb el govern eslovac sobre solucions de defensa aèria més permanents”, ha explicat.

Dos dies després de l’inici de la invasió russa d’Ucraïna, el passat 24 de febrer, el ministre de Defensa eslovac, Jaroslav Nad, va revelar que el seu país sol·licitaria el desplegament d’un contingent de 1.200 soldats de l’OTAN al seu territori, juntament amb un sistema de defensa antimíssils Patriot.

Austin ha subratllat que el desplegament del sistema Patriot a Eslovàquia “s’alinea perfectament” amb els esforços previs per millorar les “capacitats defensives de l’OTAN” i demostrar els requisits de seguretat col·lectius per a l’Article 5 de la Carta Atlàntica.

Segons el secretari de Defensa, la bateria antimíssils complementa el grup multinacional de l’OTAN a l’est d’Eslovàquia, que “inclou elements de defensa aèria d’Alemanya i d’Holanda”.

D’altra banda, el cap del Pentàgon lloat “la generositat” del govern de Bratislava per proporcionar bateries antiaèries S-300, de fabricació russa, a Ucraïna.

“Agraeixo al govern d’Eslovàquia la seva disposició a ajudar Ucraïna en les seves necessitats de defensa aèria de llarg abast”, ha dit.

Durant la reunió de l’OTAN el dijous a Brussel·les, el ministre d’Exteriors d’Ucraïna, Dmitro Kuleba, va demanar als països de l’Aliança que lliurin armes a Kíiv per combatre Rússia i que ho facin com més aviat millor, en qüestió “de dies, no de setmanes”, perquè en cas contrari, el suport “arribarà massa tard”.

El secretari general de l’OTAN, Jens Stoltenberg, va respondre que els aliats “estan preparats per  proporcionar suport a Ucraïna i reconeixen la urgència”. El secretari d’Estat dels EUA, Antony Blinken, va recordar que des de l’inici de la invasió el seu país ha proporcionat de “manera contínua” els sistemes més efectius.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

POLÍTICA

El govern dóna per “feta” l’amnistia

barcelona
política

Prenafeta defensa Pujol pare i apunta al fill gran

barcelona
Memòria

El Memorial Democràtic es vol blindar

Barcelona
La crònica

Derna, òrfena; una ciutat sense mares ni líders

Beirut
PALAMÓS

L’alcalde, copilot del cotxe policial multat i conduït per un altre regidor

palamós
política

Mor l’expresident de la República Italiana, Giorgio Napolitano

barcelona
estat francès

La fiscalia francesa demana jutjar Le Pen per malversació de fons públics europeus

barcelona
xina

La Xina i Síria anuncien una associació estratègica

barcelona

VOX proposa una llei que imposaria el castellà a les Balears

BARCELONA