Política

L’ANC demana a la comissió d’investigació de l’Europarlament sobre Pegasus que inclogui l’Estat a les seves visites

Feliu mostra la seva “preocupació” perquè l’òrgan no té en compte que el ’Catalangate’ és el cas “més gran” d’espionatge

La presidenta de l’Assemblea Nacional Catalana (ANC), Dolors Feliu, ha adreçat una carta a les eurodiputades i eurodiputats membres de la comissió d’investigació sobre el cas Pegasus (PEGA) del Parlament Europeu per demanar que s’inclogui l’Estat a la llista de països que visitaran durant els propers mesos. L’òrgan investiga l’ús d’aquest programari espia, i de moment inclou visites a Israel, Polònia, Hongria i els Estats Units, però no a Espanya. A la carta, Feliu fa arribar la seva “sorpresa i preocupació” pel fet que la comissió hagi descartat enviar una delegació a Espanya, sense tenir en consideració que el ’Catalangate’ és el cas “més gran” d’espionatge a Europa amb ús de Pegasus, segons explica un comunicat de l’ANC aquest divendres.

La presidenta de l’Assemblea ha denunciat a la seva carta els “creixents dobles estàndards” de les institucions de la Unió Europea en relació a les pràctiques “abusives” de l’Estat contra el moviment independentista, posant en relleu el seu deure de garantir els drets de tota la ciutadania europea, inclosa la catalana.

També ha remarcat que la vigilància “indiscriminada i arbitrària” d’un govern de la UE vers la ciutadania no pot quedar “impune”, especialment tenint en compte la “manca d’interès” mostrada pel govern i les principals forces polítiques espanyoles en investigar aquests “abusos de poder”.

Davant la “inacció” de les autoritats espanyoles, Feliu ha destacat la importància que les institucions de la UE, en aquest cas el Parlament Europeu, duguin a terme una investigació “neutral i extensiva” d’aquest espionatge.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

política

Els comuns i Junts, els que més retenen el vot

barcelona
Guerra al Pròxim Orient

Guterres parla d’“abisme” a Gaza i l’OMS avisa del col·lapse sanitari

Barcelona

Le Pen a la banqueta per malversació de fons públics europeus

barcelona

La UE destinarà 125 milions en ajuda humanitària per a Gaza i Cisjordània el 2024

barcelona

Hamàs acusa Israel de la mort de diversos ostatges

barcelona

Fer oficials el català, el basc i el gallec a la UE costa 132 milions

barcelona

Ucraïna resisteix a Adivka sense poder reprendre la contraofensiva

barcelona

Veneçuela pateix una “descomunal” corrupció

barcelona

El cercle contra el fill de Joe Biden s’estreny amb un nou cas penal

barcelona