Política

iran

L’Iran executa en públic un segon manifestant

Activistes adverteixen que en els pròxims dies hi poden haver més execucions

Les auto­ri­tats de l’Iran han exe­cu­tat avui el segon pres ofi­ci­al­ment con­dem­nat per un pre­sumpte delicte deri­vat de les pro­tes­tes que hi ha en dife­rents punts del país des de la mort sota custòdia poli­cial de la jove kurda Mahsa Amini, el setem­bre pas­sat. El pres havia estat con­dem­nat a mort per pre­sump­ta­ment haver mort dos mem­bres de les for­ces de segu­re­tat i ferir-ne a qua­tre més amb una arma blanca el mes pas­sat.

A final de la set­mana pas­sada, l’Iran va anun­ciar que s’havia exe­cu­tat el pri­mer pres detin­gut enmig de les pro­tes­tes que s’han con­ver­tit en un dels des­a­fi­a­ments més seri­o­sos a la teocràcia ira­ni­ana des de la Revo­lució Islàmica de 1979.

El pres, que va morir pen­jat a la forca, havia estat decla­rat cul­pa­ble de “fer la guerra con­tra déu”. Havia estat acu­sat de blo­que­jar un car­rer i ferir un guarda de segu­re­tat, el 25 de setem­bre, durant la pri­mera fase de les pro­tes­tes anti­go­ver­na­men­tals des­en­ca­de­na­des per la mort sota custòdia de Masha Amini, tres dies després d’haver estat detin­guda per la poli­cia de la moral per dur pre­sump­ta­ment mal posat el vel islàmic.

Els acti­vis­tes adver­tei­xen que pròxima­ment hi podrien haver més exe­cu­ci­ons i asse­gu­ren que fins ara una dot­zena de per­so­nes han estat con­dem­na­des a mort per par­ti­ci­par en les pro­tes­tes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia