Política

Condemnat per conducció temerària per envestir 2.500 creus grogues el juliol de 2018 a Vic

L’home va irrompre a la plaça Major i va destrossar la instal·lació a favor dels presos polítics i exiliats

El jutjat penal número 1 de Manresa ha condemnat el conductor que va envestir a tota velocitat les creus grogues de la plaça Major de Vic instal·lades a favor dels presos polítics i exiliats el 2018 per un delicte de conducció temerària, tal com ha avançat el 9 Nou i ha confirmat l’ACN. Tot i això, el jutjat l’ha eximit per trastorns mentals i a canvi haurà d’estar dos anys en règim de llibertat vigilada i no podrà conduir vehicles a motor per un període de cinc anys. Els fets es remunten al juliol del 2018, un any després de la celebració del referèndum i en un moment de màxima tensió política. Tot i que l’Ajuntament en aquell moment va demanar que s’investigués el cas per un delicte d’odi, el jutjat mai ho va acceptar.

L’acusació considerava que l’autor dels fets va actuar amb una clara animadversió contra el col·lectiu independentista, però la fiscalia només va demanar per a l’acusat una pena lleu per danys i no va tenir en compte el risc que va suposar per a les persones que hi havia a la plaça.

El conductor va envestir a tota velocitat les 2.500 creus grogues que hi havia instal·lades a la plaça Major de Vic. L’home, que en el moment dels fets tenia 51 anys, era veí de Vic i estava en tractament psicològic. El seu advocat va negar en tot moment que hi hagués cap motivació política, però l’Ajuntament va considerar els fets un delicte d’odi i es va personar a la causa com a acusació particular.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Govern i grups parlamentaris es reuneixen avui a la cimera contra la sequera

Barcelona

Trump, el primer expresident dels Estats Units imputat per càrrecs penals

Barcelona
JOAN TALARN I GILABERT
PRESIDENT DE LA DIPUTACIÓ DE LLEIDA (ERC)

“Els ajuts de la Diputació ja no depenen del color polític dels ajuntaments”

lleida

Aragonès demana la fi de la interinitat a la presidència de Parlament

BARCELONA

S’obre la veda per ser cap de llista

Barcelona
conflicte bèl·lic a l’Est d’europa

Detenen el corresponsal a Rússia de ‘The Wall Street Journal’ acusat d’espionatge

Guerra a Europa
Les conseqüències per als civils

Amb la maleta a mà

barcelona

Puigdemont demana al Suprem que anul·li l’ordre de detenció

barcelona
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Els EUA diu que Moscou vol comprar armes a Pionyang a canvi d’aliments

barcelona