Política

ESTAT ESPANYOL

El PSOE encara veu marge per a l’acord amb Unides Podem per reformar la llei del ‘només sí és sí’

La diputada socialista Andrea Fernández ha reiterat que el seu partit està “obert a la negociació”, però ha defensat mantenir l’esquema que situa la violència o la intimidació com a subtipus agreujat d’agressió sexual, punt que el ministeri d’Igualtat rebutja

El PSOE encara veu marge per a l’acord amb Unides Podem per reformar la llei del ‘només sí és sí’. Ho han assegurat aquest dimecres al matí en declaracions als passadissos del Congrés la ministra de Justícia, Pilar Llop, i la diputada socialista Andrea Fernández, que ha explicat que “treballaran perquè hi hagi acord tant amb Unides Podem com amb els socis de la investidura”. “Veurem com passa la setmana, treballant amb discreció i rigor”, ha afirmat Fernández.

Fernández ha reiterat que el PSOE està “obert a la negociació”, però ha defensat mantenir l’esquema de la proposició de llei de reforma que situa la violència o la intimidació com a subtipus agreujat del tipus bàsic d’agressió sexual. Justament la part de la reforma que el Ministeri d’Igualtat rebutja. Mentre que els socialistes afirmen que la discrepància és una qüestió “tècnica”, Montero replica que és una “discrepància política” sobre el model.

La titular d’Igualtat ha defensat que la llei del ‘només sí és sí’ està “ben feta” i ha advertit de nou que “cap reforma penal evitarà les rebaixes de penes”. En una altra línia, a la sessió de control al Congrés d’aquest dimecres al matí, la ministra de Justícia, Pilar Llop, ha dit en resposta al PP que la norma ha tingut “efectes indesitjats” i ha defensat modificar-la.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Junts de les Planes posa el focus en l’atenció als joves

LES PLANES D’HOSTOLES
irlanda del nord

El Regne Unit eleva a “greu” l’amenaça terrorista a Irlanda del Nord

barcelona
catalangate

Puigdemont qüestiona la suspensió per problemes tècnics

barcelona
POLÍTICA

Sònia Trilla serà ara la candidata del PSC per Vilamalla

VILAMALLA

El Suprem anul·la el cessament de Pérez de los Cobos com a cap de la Guàrdia Civil

barcelona
UNIÓ EUROPEA

Acord a la UE per protegir els estats membres de xantatges per part de tercers països

BARCELONA
catalangate

La comissió de Pegasus ara se suspèn per problemes tècnics

barcelona
POLÍTICA

Nova suspensió del judici pels talls del TAV al 2018 a Girona

GIRONA
GRÈCIA

El primer ministre grec convoca eleccions generals el 21 de maig

BARCELONA