Política

Tota la repressió catalana, en un clic

Clara Ponsatí impulsa el lloc web Estatdedret.cat , que recull la persecució judicial espanyola contra l’exercici dels drets polítics

Hi ha més de 1.000 entrades i de 2.500 represaliats

Un reflex digital i de fàcil accés per denunciar i demostrar la persecució constant de l’Estat espanyol contra els catalans, “i fa palesa la discriminació d’un «grup objectivament identificable», dins de la UE”. L’eurodiputada Clara Ponsatí i el seu equip al Parlament Europeu són al darrere del lloc web Estatdedret.cat, que recull els casos judicials engegats per l’Estat espanyol contra catalans per l’exercici dels drets polítics bàsics com són la manifestació, la representació i l’expressió des del 2003. Les xifres que hi apareixen són significatives en tant que mostren més d’un miler d’entrades, més de 2.500 represaliats i 96 casos –70 d’ells activistes. “Amb aquestes xifres es demostra que la vulneració de l’estat de dret a Espanya contra Catalunya és sistèmica i sistemàtica”, es recull al portal, i s’hi afegeix: “També que és inútil: no hi ha persecució judicial que pugui canviar la realitat, encara que canviï la posició de molts líders polítics.” L’origen de l’arxiu va començar com una cronologia esquemàtica dels casos oberts contra activistes i polítics catalans. “L’objectiu era oferir informació de qualitat per als informes de vulneració de l’estat de dret que periòdicament fa la UE. Però, davant l’enorme volum d’informació, ha acabat sent un complex arxiu de casos judicials i vulneracions de drets”, s’informa.

Cada cas documentat ha passat prèviament per mans de diferents professionals, com ara periodistes, juristes i politòlegs, “per garantir una informació veraç, breu i clara”. La catalogació s’ha fet seguint criteris arxivístics que combinen ordres cronològics, índexs temàtics i interrelacions contextuals entre casos. L’objectiu és que sigui un arxiu d’ús senzill, tant pels ciutadans com pels estudiosos de la qüestió. En aquest sentit, des del web es convida els usuaris a fer-ne ús i a “inundar” la Comissió Europea amb les denúncies dels casos de vulneració de drets dels catalans perquè “li sigui difícil” ignorar-los quan faci l’informe preceptiu anual.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

La Junta Electoral rebutja el recurs de Colau contra el recompte del 28-M

barcelona

El PSC governarà a Lloret amb un pacte amb Junts i En Comú Podem

lloret de mar

Absolen tres mossos acusats de lesionar un independentista en una protesta contra Marchena

BARCELONA

Felip VI rep diversos empresaris a Barcelona en una visita sense protestes

BARCELONA

Anna Erra és la candidata de Junts pel Parlament

BARCELONA

L’eurodiputat dels comuns Ernest Urtasun, nou portaveu de Sumar

BARCELONA
estat francès

Noves protestes contra la reforma de les pensions de Macron

barcelona
GIRONA

Guanyem i Junts negocien per entendre’s a Girona, al marge del PSC

GIRONA
ARENYS DE MAR

Fors (Junts) fitxa de coordinador l’exalcalde de Cabrera Jordi Mir

ARENYS DE MAR