Política

unió europea

Acord per aixecar el veto al cereal ucraïnès

La Comissió Europea ha tancat un principi d’acord amb els cinc països, Bulgària, Hongria, Polònia, Romania i Eslovàquia, que vetaven l’exportació d’aquest producte

La Comissió Europea ha tancat un principi d’acord amb els cinc països que vetaven l’exportació de cereal ucraïnès perquè perjudicava als seus productors locals, segons ha confirmat el vicepresident de la CE i responsable d’Economia i Comerç, Valdis Dombrovskis. El pacte amb Bulgària, Hongria, Polònia, Romania i Eslovàquia implica l’aixecament dels vetos i preveu un paquet d’ajudes de 100 milions d’euros per als agricultors afectats, segons informa l’ACN. “Hem actuat per resoldre les preocupacions dels agricultors”, ha assegurat Dombrovskis. La presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, ha afirmat que el pacte permet el pas de quatre tipus de cereals i “preserva alhora la capacitat exportadora d’Ucraïna” i el “mode de vida” dels agricultors locals.

Ucraïna és un dels principals proveïdors mundials de cereal, però amb la guerra, la seva capacitat d’exportació s’havia vist molt minvada i la Unió Europea té vigent una suspensió dels arancels per permetre que el gra ucraïnès pugui vendre’s a l’estranger. Això, però, ha provocat les protestes en països veïns, on els pagesos europeus veuen que l’arribada del cereal ucraïnès, més barat, no els permet competir. Per això, alguns països, impulsats per Polònia i Hongria, van aplicar unilateralment un veto a l’entrada del gra d’Ucraïna. Amb els acords assolits aquest divendres, s’aixequen els vetos i es busquen solucions per al blat, el blat de moro, la colza i el girasol.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Un incident entre un passatger i Óscar Puente retrassa 45 minuts l’AVE de Valladolid-Madrid

barcelona

Vilalta: “Si volen governar l’Estat espanyol hauran de respectar els consensos de Catalunya”

barcelona

Sabater (CUP): “L’amnistia i l’autodeterminació són indestriables”

barcelona

Junts defensa al Parlament que “el camí” és l’acord del 52% de l’independentisme

barcelona
societat

Acord unànime a Llagostera per reclamar la construcció de la rotonda a Casablanca

llagostera
política

Illa obre la porta a noves eleccions si es condiciona la investidura al referèndum

barcelona
debat de política general

Resolucions sobre l’amnistia i el referèndum per collar Sánchez

barcelona
PALAMóS

L’oposició ja parla de moció de censura contra Puig, a Palamós, per la multa del 2021

PALAMÓS

Junqueras repta el PSOE a complir ara si vol la investidura i Sánchez promet un govern aviat

madrid