Política

xina

La Xina condemna a cadena perpètua un nord-americà per espionatge

John Shing-Wan Leung, de 78 anys i resident permanent de Hong Kong, va ser detingut l’abril de 2021

Un tribunal de la ciutat xinesa de Suzhou, a l’est del país, ha condemnat aquest dilluns al ciutadà nord-americà John Shing-Wan Leung a cadena perpetua per espionatge. Leung, de 78 anys i resident permanent de Hong Kong, va ser detingut l’abril del 2021, ha informat el jutjat en el seu compte oficial de la xarxa social Wechat.

El tribunal, que no ha facilitat més detalls sobre la naturalesa dels delictes comesos pel condemnat, ha decretat a més l’embargament de béns personals de Leung per valor de 500.000 iuans (66.000 euros).

La sentència es produeix després de mesos de tensions entre Pequín i Washington en augment arran d’incidents com el globus d’origen xinès abatut en territori nord-americà, els enfrontaments respecte a Taiwan i la guerra a Ucraïna, i la possible prohibició als Estats Units de l’aplicació de vídeo xinesa Tiktok.

La Xina va reformar l’abril passat la seva llei antiespionatge per incloure la “col·laboració amb organitzacions espies i els seus agents” en la categoria d’espionatge.

En els últims mesos, el règim xinès liderat per Xi Jinping ha iniciat a més investigacions a consultores estrangeres a la Xina que han sembrat la inquietud en el sector i en potencials inversors forans.

La Xina nega que hi hagi una campanya contra aquestes empreses mentre algunes veus apunten que Pequín està estrenyent el setge sobre la “filtració d’informació delicada”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Feijóo trucarà García-Page per tenir suports del PSOE

MADRID
tensió bèl·lica al caucas

L’exèrcit àzeri pressiona a l’Alt Karabakh en plenes converses després de la seva capitulació

barcelona
Política

Xicu Saló, exregidor de Cadaqués i un referent sindical dels mestres del país

POLÍTICA

El PSC de Girona veu “falta de projecte comú” en el tripartit independentista

girona

El CIS situa el PSOE gairebé dos punts per sobre del PP

Barcelona

Suport majoritari de la ciutadania a l’oficialitat del català a la UE

barcelona
xina

Al-Assad arriba a la Xina en la seva primera visita oficial al país des de l’esclat de la guerra a Síria

barcelona

Acte unitari de l’independentisme l’1-O per aprofitar la “debilitat de l’Estat”

BARCELONA
conflicte bèl·lic a l’est d’europa

Rússia llança un atac massiu contra cinc regions d’Ucraïna

barcelona