Política

internacional

CRISI HUMANITÀRIA

Ban Ki-moon insisteix en què els refugiats han d'obtenir una acollida digne i asil

El secretari general de l'ONU arriba aquest divendres a Atenes

Aquest dissabte visitarà a Lesbos per conèixer en primera persona la situació dels refugiats

El secretari general de l'ONU, Ban Ki-moon, ha insistit en la necessitat d'oferir condicions d'acollida adequades a les persones que fugen de les guerres i de facilitar-los l'accés a asil que garanteix la llei.

“Segueixo insistint en la necessitat d'assistir i donar suport als qui sobreviuen (a guerres) i de garantir-los les condicions adequades de recepció, així com l'accés al dret d'asil a aquells que necessiten protecció internacional”, ha afirmat Ki-moon en una declaració a l'agència de notícies grega Amna en motiu de la visita que fa aquest divendres a Grècia.

El secretari general de 'ONU arriba aquesta divendres a la tarda a Grècia, on s'ha proposat conèixer de primera mà la situació dels prop de 60.000 refugiats que es troben en aquest país.

Primer es reunirà amb una organització de voluntaris que ofereix assistència als refugiats. Després serà rebut oficialment pel president de la República, que oferirà un sopar en el seu honor al Museu de l'Acropòlis, on també hi anirà el primer ministre, Alexis Tsipras..

El punt principal de la visita tindrà lloc aquest dissabte quan Ban Ki-moon viatjarà a l'illa de Lesbos per visitar algunes estructures d'acollida de refugiats.

En l'actualitat hi ha a Lesbos més de 3.000 refugiats en espera que es procedeixi a la seva sol·licitud d'asil o de ser retornats a Turquia, les úniques dues opcions que existeixen per aquells que arriben a les illes gregues.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

CONFLICTE BÈL·LIC A l’EST D’EUROPA

Les forces ucraïneses passen a “accions ofensives” en algunes zones

BARCELONA
ESTATS UNITS

Pence presenta la seva candidatura a les primàries dels republicans per a les presidencials del 2024

BARCELONA
PALAFRUGELL

Fernández (PSC) avança en l’acord amb SGdP

PALAFRUGELL

El TJUE declara il·legal la reforma judicial de Polònia

BARCELONA

El PSC, amb pas ferm cap a l’alcaldia de Blanes

blanes
CONFLICTE BÈL·LIC A L’EST D’EUROPA

Rússia afirma haver repel·lit una ofensiva d’Ucraïna i haver-ne matat 250 soldats

BARCELONA

Aragonès replica a la ministra que volen Rodalies perquè és un servei “d’interès ciutadà”

BARCELONA

Junts i Independents arriben a un acord de govern a Santa Coloma

santa coloma de farners

ERC de Roses reclama a Junts i a Gent del Poble que reconsiderin el pacte amb el PSC

roses