Successos

amèrica del nord

Donen per morts els cinc passatgers del submergible desaparegut quan visitava el ‘Titanic’

La Guàrdia Costanera dels Estats Units apunta a una “implosió catastròfica”

Un robot operat per control remot ha trobat parts del submergible turístic al fons de l’oceà

La Guàrdia Cos­ta­nera dels Estats Units ha con­fir­mat aquest ves­pre (hora cata­lana) que les res­tes mate­ri­als tro­ba­des en aigües de l’Atlàntic nord, prop de la zona on hi ha el Tita­nic, cor­res­po­nen al sub­mer­gi­ble Titan, des­a­pa­re­gut diu­menge pas­sat amb cinc per­so­nes a bord. Les res­tes, que han estat tro­ba­des per un robot sub­mer­gi­ble ope­rat per con­trol remot que tre­ba­llava en la recerca del sub­mer­gi­ble turístic, “són con­gru­ents amb la pèrdua catastròfica de pressió en la cabina del Titan”, ha expli­cat en roda de premsa John Mau­ger, con­tra­al­mi­rall de la Guàrdia Cos­ta­nera dels Estats Units, que ha tras­lla­dat el seu con­dol a les famílies dels cinc ocu­pants.

Poc abans de l’anunci ofi­cial, Oce­an­gate, l’empresa ope­ra­dora del sub­mer­gi­ble, s’havia avançat amb un mis­satge de con­dol.

L’anunci ha estat la con­fir­mació del que tot­hom ja temia quan la Guàrdia Cos­ta­nera ha anun­ciat a mitja tarda la tro­ba­lla d’unes res­tes mate­ri­als. Es tracta de cinc peces prin­ci­pals, segons va pre­ci­sar l’expert sub­marí Paul Hank.

Des­a­pa­rei­xia així la petita escletxa d’espe­rança obert dimarts després que uns avi­ons de reco­nei­xe­ment hagues­sin detec­tat uns sons sub­aquàtics a la zona, tot i que l’anàlisi d’aquests sorolls no havien apor­tat cap resul­tat con­clo­ent.

La des­co­berta d’aques­tes res­tes del Titan ha arri­bat poc després que s’hagués exhau­rit el temps que els experts con­si­de­ra­ven que tenia d’oxi­gen el sub­mar­gi­ble.

L’anunci posa fi a un compte enrere pel res­cat del Titan que diu­menge va ini­ciar un des­cens de dues hores i mitja fins a les res­tes del Tita­nic amb cinc per­so­nes a bord –dos mul­ti­mi­li­o­na­ris, el fill d’un d’ells, un explo­ra­dor francès i el pilot–. Una hora i qua­ranta-cinc minuts més tard el sub­mer­gi­ble va per­dre el con­tacte amb la seva nau nodrissa. Un sub­mer­gi­ble —a diferència d’un sub­marí– té reser­ves d’ener­gia limi­ta­des i neces­sita una nau de suport a la superfície per llançar-lo i recu­pe­rar-lo, explica la cadena nord-ame­ri­cana CNN en el seu web. El Titan, informa el mateix mitjà, sol pas­sar entre deu i onze hores sub­mer­git en cada viatge a les res­tes del Tita­nic, men­tre que els sub­ma­rins poden roman­dre sota l’aigua mesos. Com que no es va recu­pe­rar el con­tacte, dilluns va començar una cerca con­tra rellotge en la qual s’hi van abo­car múlti­ples recur­sos. En aquesta cerca hi van par­ti­ci­par efec­tius i recur­sos dels EUA, el Canadà, l’Estat francès i el Regne Unit, amb avi­ons, embar­ca­ci­ons i drons sub­ma­rins.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia