Successos

El quadern negre

Tura Soler

Rastre d’en Pedro

El rastreig del telèfon situa a Sopeira, prop del pantà de Les Escales, Pedro Carlavilla, el veí de Lleida desaparegut que va amb un Nissan Qashqai de color negre

L’anàlisis de telèfon mòbil del veí de Lleida Pedro Car­la­vi­lla, des­a­pa­re­gut des del dia 3 de juliol, dóna com a dar­rera ubi­cació de l’apa­rell a Sopeira, al cos­tat del pantà de Les Esca­les, a cavall entre Cata­lu­nya i Aragó, a uns cent quilòmetre de Lleida. Aquesta és la dar­rera pista que ha obtin­gut la família d’aquest home de 77 anys que va mar­xar amb el seu cotxe, un Nis­san Qashqai de color negre

Pedro Car­la­vi­lla pateix un prin­cipi d’Alz­hei­mer però té prou capa­ci­tat i auto­no­mia. Viu sol a Lleida i té l’ajut d’una dona que va unes hores a casa seva per aju­dar-lo en les tas­ques domèsti­ques. Va ser aquesta dona la que el dia 3 va aler­tar la filla, que viu a Bar­ce­lona, que feia dos dies que no el tro­bava a casa quan hi anava a fer la feina. El dia 1 els veïns l’havien vist al quiosc quan anava a com­prar el diari, però després ja ningú en tenia notícies. El dia 3 la seva filla va poder par­lar per telèfon amb Car­la­vi­lla, que li va dir que havia anat cap a mun­ta­nya. Però no en van saber res més, i la família, tement que s’hagi pogut deso­ri­en­tar, va pre­sen­tar denúncia als Mos­sos, que han difós els car­tells d’alerta, amb la foto­gra­fia de l’home des­a­pa­re­gut i la infor­mació que pot anar amb un Nis­san Qashqai de color negre. Els Mos­sos dema­nen que si algú sap alguna cosa de Car­la­vi­lla o veu en algun lloc no habi­tual un cotxe d’aques­tes carac­terísti­ques, avisi a través del 112.

Men­tre no hi ha notícies en el cas de Pedro Car­la­vi­lla, dis­sabte es va conèixer el mal final de la des­a­pa­rició d’Úrsula Cortés Olivé, la noia de 24 anys de Bar­ce­lona, arqueòloga sub­aquàtica que va ser vista per dar­rera vegada el dia 29 a Tarifa. El seu cos, iden­ti­fi­cat per un tatu­atge d’una àmfora al braç esquerra, va ser tro­bat en una platja pro­pera a Tànger, al Mar­roc, a l’altre cos­tat de l’Estret i a uns 40 quilòmetres de mar d’on van ser tro­bada la seva docu­men­tació, a la Playa Chica, a l’entrada de l’accés a l’illa de Tarifa.

I una bona notícia en l’àmbit de les des­a­pa­ri­ci­ons: ha estat loca­lit­zat Ryan Ant­hony, un turista ame­ricà de 31 anys que va des­a­parèixer després d’haver estat al fes­ti­val Pride de Sit­ges (del 5 al 9 de juny). La seva família ho ha fet saber a través de les xar­xes soci­als expli­cant que van tro­bar la pista de Ryan gràcies als res­pon­sa­bles d’un hos­tal de Bar­ce­lona que els van infor­mar que l’havien vist i que pas­sava penúries perquè l’havien robat. I també gràcies a la col·labo­ració ciu­ta­dana i a la ràpida mobi­lit­zació ahir es va tro­bar en bon estat (amb esgar­rin­xa­des i deso­ri­en­tat) un veí de Santa Pau que es va per­dre men­tre feia una cami­nada pels entorns del poble.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia