Successos

L'AP-7 al Penedès concentra les cues de l'operació tornada

Entre el Vendrell i Sant Sadurní d'Anoia es van formar retencions de fins a 20 quilòmetres

Les retencions més importants de l'operació tornada van tenir lloc a l'AP-7, entre el Vendrell i Sant Sadurní d'Anoia, en sentit nord, on a quarts de set de la tarda hi va haver fins a 20 km de circulació amb retencions. Un altre dels punts conflictius d'ahir pel que fa al trànsit va ser l'A-2, entre Castellolí i Esparreguera, en direcció a Barcelona, on cap a les vuit del vespre hi havia una quinzena de quilòmetres de circulació densa. A la resta de la xarxa viària el trànsit va ser fluid. La col·locació de cons per habilitar carrils addicionals va facilitar que no es produïssin congestions importants en algunes vies, com ara a la C-16 –entre Cercs i Berga– i la C-32, a l'autopista del Maresme. La inauguració del tercer carril de l'AP-7, entre el Vendrell i Salou, coincidint amb la Setmana Santa, també va fer millorar la circulació en aquest tram de 46 quilòmetres, en el qual no es van produir cues quilomètriques com en anys anteriors. Pel que fa a les comarques gironines, al llarg del matí va haver-hi cues de fins a 5 km a la C-31, a l'altura de Castell-Platja d'Aro, en direcció a Barcelona, i al matí es van produir retencions a l'N-260 i la C-17, arran d'una manifestació dels treballadors de l'empresa Comforsa, que van tallar la C-17 a Ripoll.

Segons el Servei Català de Trànsit (SCT), cap a les vuit del vespre, ja havien tornat a casa 497.000 vehicles, dels 545.000 que estava previst que es desplacessin durant l'operació tornada, que ja es va avançar a diumenge per les pluges que van caure arreu del territori. Es calcula que aquest any s'han desplaçat un 4% menys de vehicles que en la Setmana Santa del 2008 arran de la crisi econòmica, segons va informar el SCT.

Cues controlades des de l'aire

Per reforçar la vigilància de les carreteres des de l'aire, el Servei Català de Trànsit (SCT) ha estrenat aquesta Setmana Santa un helicòpter, un aparell que s'incorpora a la unitat aèria del SCT, que fins ara estava formada per un helicòpter i un avió bimotor. El nou helicòpter, batejat amb el nom de Trànsit 07, té instal·lat un sistema de captació d'imatges que permet transmetre en temps reals la situació viària de les carreteres al Centre d'Informació Viària de Catalunya. Amb aquest nou aparell, es preveu controlar sobretot aquelles vies on no hi ha càmeres fixes instal·lades. Ara per ara, l'helicòpter permet fer el seguiment de les congestions i dels possibles incidents, però és previst que d'aquí a uns mesos l'aparell es faci servir també per sancionar els conductors imprudents, ja que incorpora un sistema que permet enregistrar la velocitat a què circulen els vehicles i va equipat amb una càmera d'alta definició que arriba a identificar el número de la matrícula del vehicle infractor.

Nou víctimes mortals durant la Setmana Santa

Nou persones han mort aquesta Setmana Santa a les carreteres catalanes, sis persones menys que l'any passat. L'última víctima mortal va tenir lloc al migdia a Sant Bartomeu del Grau (Osona), on un ciclista, de 27 anys i veí de Tona, va morir atropellat per un cotxe a la C-651. També ahir un vianant va morir atropellat a la matinada a l'AP-7, a l'altura de Sant Celoni. Un autocar de línia el va envestir quan el vianant era a l'autopista, i va morir a l'acte. El conductor de l'autocar i els passatgers que hi viatjaven van quedar il·lesos de l'accident. Des del divendres 3 d'abril a la tarda –quan va començar l'operació sortida– han mort set persones més en accidents de trànsit. El primer cap de setmana va morir un camioner a Pontós; dimecres, una conductora va perdre la vida en un xoc a Ascó; divendres, una topada a Arenys de Mar va acabar amb un motorista mort; dissabte, dos nois van morir en un accident a Sant Adrià de Besòs i una nena de tres anys va morir atropellada al Pallars Jussà, i diumenge, a Castellbell i el Vilar un conductor va morir en una col·lisió.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.