Administracions

ADMINISTRACIONS

Sant Feliu aborda dubtes pels canvis i els preus de la zona blava

El nou contracte de zona blava a Sant Feliu de Guíxols, que el govern municipal de Tots per Sant Feliu (TSF) i el PSC ha renovat després de més d’una dècada caducat, ha entrat en servei aquest mes, amb increments de tarifes i zones. El nou model, adjudicat a l’empresa Mifas, implica més recursos humans –continua la plantilla de l’anterior concessionària i hi entra a treballar nou personal amb discapacitats superiors al 33%–, un sobrecost afegit a la revisió de tarifes i l’ampliació de zones afectades i calendaris, que en els primers dies de servei havien deixat infraocupats espais d’aparcament.

Comerciants i hostalers es van reunir ahir a la tarda al consistori amb els responsables del servei i l’alcalde, Carles Motas, però el clima de debat va ser positiu. L’associació Guíxols Comerç i Turisme, un cop aclarits dubtes, trobavan a faltar que “la reunió s’hagués celebrat 15 dies abans”, i van defensar que hi hagi zones verdes o més exempcions, a més dels residents, per als comerciants. Fins i tot, posant-hi en joc la subvenció o gratuïtat del servei de bus municipal per poder aparcar a l’extraradi.

Per part dels hostalers, els restauradors veuen bé l’opció que es pagui en horari de sobretaula, amb l’opció d’arribar a acords per bonificar l’estada de clients que hi dinen, i la novetat que també s’amplia l’horari de servei de l’aparcament subterrani de la plaça del Mercat més enllà dels vespres, cosa que garanteix als negocis poder assumir al 50% la despesa del tiquet de pàrquing amb l’Ajuntament.

Zones verdes a l’horitzó

L’alcalde, Carles Motas, admet que “hi ha hagut molts canvis i variacions”, i que calen ajustos. Hi ha una nova aplicació telemàtica per al pagament on han abocat les 13.000 matrícules de residents amb vehicles censats, que han d’introduir les dades al parquímetre i ja no hauran de seleccionar l’opció d’exempció. Però també han ampliat la llista amb altres usuaris, però preveiem ampliar la llista a excepcions com ara treballadors, empresaris o vehicles de rènting que tributen en altres municipis, segons residents, o els habitants de la urbanització del Mas Trempat, en bona part de Santa Cristina.

Motas defensa que el nou model permet introduir ajustos sobre la marxa, ja que depèn del consistori un cop municipalitzat el servei. Ahir ja van començar a parlar de l’opció d’ampliar bonificacions a clients en campanyes comercials, i també a estudiar la pròxima introducció de zones verdes, reivindicades pels privats i residents, en zones com ara l’aparcament de la Corxera o l’Eixample.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

tradicions

Cent colles pels 600 anys de gegants

baRCELONA

Més ingressos per patologies respiratòries i cardiovasculars per la contaminació

olot

Les assignatures pendents

Girona
Societat

“La gent se’m queda mirant fixament”

Badalona
comerç

Més facilitats als xinesos perquè comprin

Barcelona
Vallfogona de ripollès/ Planoles

Porta a porta dels alumnes per fomentar l’estalvi d’aigua

Vallfogona/ Planoles
Olot

La Garrotxa vol aprendre de la mobilitat de Pontevedra

Olot
Administracions

El Suprem obliga el Prat a treure aparcament de la platja

El Prat de Llobregat
societat

Nou pas per a la construcció de l’institut Cal Maiol

barcelona