Administracions

Societat

La banca mòbil arriba a més de setanta municipis de Ponent

El servei ha començat a desplegar-se a Montornès de Segarra

El nou ser­vei de Banca Mòbil de Cata­lu­nya, enge­gat per la Gene­ra­li­tat, arriba ara a més de setanta muni­ci­pis de Ponent, 57 d’aquests no havien tin­gut mai abans ofi­cina bancària i 15 l’han per­duda en els dar­rers anys. Un cop al mes, l’ofi­cina mòbil de Cai­xa­Bank, equi­pada amb cai­xer automàtic i per­so­nal qua­li­fi­cat, donarà ser­vei pre­sen­cial a una població que suma més de 28.300 habi­tants. “És un bon exem­ple del que sig­ni­fica avançar en l’equi­li­bri ter­ri­to­rial per tal que qual­se­vol ciu­tadà pugui tenir els matei­xos ser­veis vis­qui on vis­qui a Cata­lu­nya”, ha afir­mat la dele­gada del govern a Lleida, Núria Gil, durant la pri­mera parada que s’ha fet a Mon­tornès de Segarra. L’objec­tiu del ser­vei és garan­tir l’accés als ser­veis finan­cers al poble perquè els veïns, sobre­tot les per­so­nes més grans, no s’hagin de des­plaçar fora i puguin ser ate­sos en per­sona. Segons el direc­tor comer­cial de Cai­xa­Bank a Lleida i Tar­ra­gona, Josep Ramon Fon­ta­net, la banca mòbil dona ser­vei a tot el veïnatge, inde­pen­dent­ment de la seva enti­tat bancària. Ha afe­git que el ser­vei s’anirà adap­tant a les neces­si­tats que puguin sor­gir. A Mon­tornès de Segarra ha tin­gut una bona aco­llida. “Tot el que sigui per millo­rar la qua­li­tat de vida dels veïns està molt bé, perquè som els grans obli­dats”, ha lamen­tat la regi­dora Mont­ser­rat Soto. Al poble, de 90 habi­tants, l’edat mit­jana dels seus ciu­ta­dans es troba al vol­tant dels 70 anys. Els veïns, segons l’ACN, s’han mos­trat satis­fets però han apun­tat que fal­ten altres ser­veis que con­si­de­ren igual o més essen­ci­als com, per exem­ple, l’arri­bada de la fibra òptica, que s’espera que es pugui implan­tar d’aquí a un any al muni­cipi. Es pre­veu que el 19 de desem­bre, els 72 muni­ci­pis ja hau­ran rebut la pri­mera visita. En con­cret, són 16 pobles de la Noguera, 14 de la Segarra, 13 de les Gar­ri­gues, 12 del Segrià, 11 de l’Urgell i 6 del Pla d’Urgell. Durant la visita, en 42 del total, l’ofi­cina mòbil s’hi estarà un mínim d’una hora i en els 30 res­tants, un mínim de 30 minuts.

Amb el lema ‘Cap muni­cipi sense ser­veis ban­ca­ris’, el pro­jecte de la Banca Mòbil vol com­ba­tre l’exclusió finan­cera i fre­nar el des­po­bla­ment dels pobles més petits. El ser­vei arriba a 503 muni­ci­pis. En total, 13 ofi­ci­nes mòbils el pres­ta­ran arreu del ter­ri­tori. La ini­ci­a­tiva es va estre­nar el pas­sat 17 de setem­bre a Girona i es pre­veu que arribi a tot el país abans que acabi l’any. Al novem­bre es va esten­dre el ser­vei al Camp de Tar­ra­gona i el Penedès, i aquest desem­bre ja ha arri­bat a la Cata­lu­nya Cen­tral, Bar­ce­lona, Lleida, l’Alt Piri­neu i Aran i les Ter­res de l’Ebre. El cost del ser­vei és com­par­tit per la Gene­ra­li­tat i les enti­tats adju­di­catàries, que en el cas de les comar­ques de Ponent, és Cai­xa­Bank.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.