Medi ambient

El mar s’ha endut un 15% de les platges metropolitanes

A Montgat només una de les set té sorra, pels temporals

L’AMB vol un pla de xoc i es queixa que l’Estat no fa res

La temporada de platges a l’àrea metropolitana arrencarà amb un 15% menys de litoral practicable en comparació amb l’estiu passat. Aquesta és la quantificació que fa l’AMB, que explica que els temporals s’han endut, sobretot, la sorra de les platges properes al delta del Llobregat, les de Badalona i Montgat. Aquest últim és el cas més greu, ja que només queda practicable una de les set platges del municipi. Si abans hi havia dos quilòmetres de platja, ara escassament se’n poden utilitzar 500 metres.

La problemàtica és generalitzada i la falta de sorra ha impedit la instal·lació de diversos elements de serveis fins que el litoral s’ha recuperat mínimament. El gerent de l’AMB, Ramon Torra, va acusar ahir el Ministeri de Transició Ecològica de tenir descuidada la problemàtica del litoral metropolità i va exigir una actuació immediata per poder recuperar les platges perdudes. Segons l’AMB, a finals de maig encara és viable recuperar l’espai que el mar ha engolit, “però cal posar-s’hi de seguida”. Per reconduir la situació ja es tenen identificades pedreres d’on es podria extreure sorra per dur-la a aquestes platges i recuperar l’espai que els temporals s’ha endut. Seria una mesura de xoc per resoldre la situació aquest estiu i l’AMB calcula que costaria un milió d’euros, que demana que pagui l’Estat espanyol com a administració competent en la gestió de la costa.Els estudis de l’AMB mostren que des del 2014 fins al 2017 ja es va perdre un 20% de la superfície de la sorra de les platges. Crear mànegues de sorra dins la costa del delta del Llobregat o construir espigons paral·lels –submergits o semisubmergits– al Maresme són algunes de les propostes metropolitanes per frenar l’agressivitat dels temporals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Societat

Vetllant perquè els agressors sexuals no hi tornin

BARCELONA
SERGI CANO MIGUEL
CREADOR DEL PROJECTE SOCIAL CAMINS DE VIDA

“Tots aportem un valor afegit”

RUBÍ

Camins de Vida a Rubí

RUBÍ (VALLÈS OCCIDENTAL)
Preemergència per sequera

Aigua en vaixell com a darrera opció

barcelona
VICTÒRIA MOLINS
RELIGIOSA. HOSPITAL DE CAMPANYA DE SANTA ANNA

“S’ha d’ajudar la gent a sortir-se’n, no fer beneficència”

barcelona
Urbanisme

El parc de la Ciutadella recupera el palau de vidre

barcelona
Societat
Activitat comunitària de Nadal a Girona

Una col·laboració de nassos

girona
Castell i platja d’aro

Aturen la zona industrial de Platja d’Aro

castell i platja d’aro
Puigcerdà

Bústies liles i irisades per combatre la violència de gènere

Puigcerdà