Medi ambient

Rècord d’avisos per l’alt risc d’incendis

L’extrema sequera ha fet activar el nivell màxim d’alerta en 26 dies de l’estiu

S’han calcinat 6.136 hectàrees

Durant la campanya forestal d’aquest estiu s’han produït un total de 260 incendis a Catalunya que han arrasat un total de 6.136 hectàrees. El conseller d’Interior, Joan Ignasi Elena, va remarcar, però, que la potencialitat dels focs podria haver estat molt superior, tenint en compte les condicions adverses d’extrema sequera, que podrien haver arribat a cremar un total de 100.000 hectàrees. Elena va valorar positivament que, tot i declarar-se més incendis que el 2021, s’hagi cremat menys superfície i ho va atribuir a la previsió i “l’aplicació d’intel·ligència” per part dels Bombers i l’autoresponsabilitat de la ciutadania.

Un exemple clar de l’adversitat d’aquest estiu pel que fa al foc són les activacions dels plans Alfa (el dispositiu dels Agents Rurals de prevenció d’incendis que imposa restriccions) i que s’ha activat en nivell 3, el màxim grau d’alerta, en 26 dies de l’estiu, un rècord històric. El conseller va alertar que, com a conseqüència de l’emergència climàtica, la prevenció s’allarga tot l’any i va recordar l’incendi que al febrer va arrasar 400 hectàrees a Roses. El titular d’Interior va assegurar que “obliga a no relaxar-se” i va anunciar que s’està treballant en una nova promoció de 250 places dels Bombers, a més d’una convocatòria de 100 places d’Agents Rurals que ja està en marxa. “Hem superat un altre estiu dificilíssim”, hi va afegir Elena, que va explicar que la intervenció humana s’ha reduït en la causa dels incendis, en un 70% quan abans eren 9 de cada 10. Gairebé un 31% dels incendis aquest estiu han tingut una causa natural.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

El papa Francesc és ingressat a l’hospital per una infecció respiratòria

Barcelona
MEDI AMBIENT

Els pobles pesquers de la Costa Brava podran optar a 15,6 milions d’ajuts europeus

llançà
societat

Guanyem vol dedicar quatre milions en polítiques d’habitatge en el proper mandat

girona

Mor un home en una casa ocupada d’Olot

OLOT
societat

Treballadors d’IQOXE tallen l’N-340 a Tarragona per protestar contra l’acomiadament del president del comitè d’empresa

barcelona
societat

Barcelona i Territori pacten l’obra que toca el parc Miró

bARCELONA
societat

Junts crearà una regidoria de Benestar Emocional a Girona

girona
astronomia

La NASA escull una fotografia feta des de Prades com a imatge del dia d’aquest dimecres

barcelona
societat

La Barnahus de Tarragona atén 622 casos d’abusos a menors en dos anys

tarragona