Infraestructures i serveis

Acord per tirar endavant el PDU per a la Terminal Intermodal del Port de Barcelona amb una inversió de 600 milions d’euros

El pla reveu la reubicació d’una vintena d’hectàrees de zona verda

El Port de Bar­ce­lona, la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya i els ajun­ta­ments de Bar­ce­lona i el Prat de Llo­bre­gat han con­sen­suat l’ela­bo­ració del Pla Direc­tor Urbanístic per a la Ter­mi­nal Inter­mo­dal que ha de cul­mi­nar amb la cons­trucció de qua­tre noves ter­mi­nals fer­roviàries, que se suma­rien a les dues ja exis­tents, i els acces­sos via­ris i fer­ro­vi­a­ris.

L’acord ha arri­bat després de dos anys de con­ver­ses entre les qua­tre admi­nis­tra­ci­ons i supo­sarà la inversió de 600 mili­ons d’euros. Es tracta d’una actu­ació pre­vista en el Cor­re­dor Medi­ter­rani, a més dels 30 mili­ons per als apar­ta­dors fer­ro­vi­a­ris entre Bar­ce­lona i Sara­gossa. L’àmbit d’actu­ació és de 68,8 hectàrees i l’acord supo­sarà la reu­bi­cació de 20,84 hectàrees de zones ver­des.

El pre­si­dent del Port de Bar­ce­lona, Damià Cal­vet, ha evi­tat donar dates con­cre­tes sobre l’entrada en ser­vei del nou node logístic i ha avançat que de moment el 2022 i el 2023 encara esta­ran dedi­cats als tràmits i en els quals es podrà con­cre­tar més el calen­dari d’exe­cució i el finançament. Les pre­vi­si­ons, ha expli­cat, apun­ten a l’apro­vació defi­ni­tiva a la comissió de Ter­ri­tori el 2023.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.