Infraestructures i serveis

Un pas més per fer més urbana l’N-II al Baix Maresme

Territori posa a licitació la redacció del projecte per fer la via d’un únic carril per sentit, amb un carril bici i més rotondes

La conselleria de la Vicepresidència de Polítiques Digitals i Territori anunciava ahir la posada a licitació de la redacció del projecte per reordenar el tram de la carretera N-II al Baix Maresme, entre Mataró i Montgat. El projecte es posa a licitació per un import de 400.000 euros per un termini de sis mesos, comprèn un tram de 13 quilòmetres i es desenvoluparà en coordinació amb els municipis i els agents del territori implicats. L’objectiu és transformar la mobilitat a la comarca després que s’aixequés el peatge de la C-32 i convertir el tram de l’N-II en una via més cívica, sostenible i segura, que es complementi amb l’entorn urbanitzat i que millori la permeabilitat de la façana litoral. La proposta dibuixa un carril bici continu sobre la via i l’ampliació de les voreres i els espais de serveis. Per donar-hi cabuda, però, es planteja reduir a un sol carril de circulació per sentit la carretera i fer disminuir la velocitat màxima permesa per garantir una mobilitat “més segura i sostenible”. El projecte haurà de concretar tècnicament les interseccions i les noves rotondes que es plantegen per millorar els accessos a la C-32 en aquells municipis que van quedar incomplerts. L’actuació es valora en 18 milions d’euros i s’inclou en el conjunt de mesures per transformar la mobilitat de la comarca en el marc de l’alliberament del peatge de la C-32, que, en el seu conjunt, estan valorades en 120 milions a executar fins al 2026.

LES XIFRES

120
són els milions previstos fins al 2026 per millorar la mobilitat tant a la C-32 com a l’N-II, al Maresme.
13
són els quilòmetres que separen Mataró i Montgat que s’han de transformar i reordenar, amb menys trànsit.

En contra del viaducte de la C-31

La Coordinadora Veïnal del Baix Besòs rebutja el projecte del Departament de Territori i Mobilitat de la Generalitat de construir un nou viaducte per unir el carril bus-VAO de la C-31 amb el carril bus de la Gran Via de Barcelona. Segons denuncien en un comunicat, els veïns de Badalona i Sant Adrià de Besòs creuen que l’obra suposaria instal·lar “més columnes de ciment i més destrucció de zones verdes” en lloc de considerar la transformació de la C-31. Des de la coordinadora veïnal creuen que els ajuntaments ignoren la seva ciutadania i han lamentat que els veïns s’hagin assabentat dels plans del govern per la premsa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Vielha

Nevades a la Val d’Aran, Pallars Sobirà, la Cerdanya i Ripollès

Vielha
Societat

Corbera d’Ebre nega que la inversió pública al Poble Vell hagi sigut “nul·la”

Corbera d’Ebre
Sequera

L’AMB reduirà la pressió de l’aigua en set municipis a partir de l’11 de març

barcelona
L'esquirol

Denuncien la contaminació de la riera de Sant Martí al Parlament

L’esquirol
PALAmÓS

L’Ajuntament i la companyia d’aigües impulsen un fons d’ajuda

PALAMÓS
societat

Els pagesos mantenen els talls a l’AP-7, l’N-II, l’AP-2 i l’A2

barcelona

Barri nou a l’horta vella

TERRASSA
la crònica

Montfullà, una visita a la realitat

Tecnologia

La salut digital troba en la IA l’aliat ideal per créixer al MWC

Barcelona