Infraestructures i serveis

Demanen la retirada de la licitació del projecte de les variants de les Preses i Olot

Salvem les Valls no descarta impugnar-la perquè no consideren correcte que ho hagin fet sense disposar encara de l’avaluació d’impacte ambiental

La plataforma Salvem les Valls obre la porta a presentar un recurs contenciós administratiu contra la licitació de la redacció del projecte constructiu de les variants de les Preses i Olot (C-37, eix Vic-Olot), feta la setmana passada per la Generalitat sense disposar encara de l’avaluació d’impacte ambiental corresponent. L’associació considera que això podria incomplir la llei, de la mateixa manera que també podria ser il·legal el fet que en la licitació s’assenyalen una sèrie de canvis prou significatius respecte a l’estudi informatiu, com ara la reducció de l’amplada del tram de la variant d’Olot de dos a un carril per sentit, decidit pel govern. Sigui o no legal, Salvem les Valls considera “que no és ètic per a una societat que pretén implementar una governança democràtica i participativa saltar-se l’avaluació d’impacte ambiental”.

Les dues variants juntes fan 12 quilòmetres i comprenen els termes de la Vall d’en Bas i Olot, entre la rotonda del polígon de la Serra i l’enllaç de l’A-26, a l’altura de la carretera de la Canya. Segons s’indica en la licitació, la redacció del projecte disposa d’un pressupost de 2,6 milions d’euros i haurà d’estar redactat l’abril de l’any que ve.

“Guanyar temps”

En les previsions del Departament de la Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori, figura que els redactors del projecte incorporin l’avaluació de l’impacte ambiental sobre la marxa. És un fórmula que permetrà guanyar temps, va indicar la setmana passada l’alcalde l’Olot, Pep Berga.

LA FRASE

És una falta de respecte als processos participatius i democràtics i un greu error
Salvem les Valls

LA DATA

04.2023
És el mes
en què el projecte constructiu de les variants hauria d’estar enllestit.

En defensa de sòls agrícoles de gran qualitat

Salvem les Valls s’ha mostrat sempre en contra que una nova carretera travessi la Vall d’en Bas (la variant de les Preses). “No es poden planificar carreteres en un parc natural [de la zona volcànica de la Garrotxa] i en sòls agrícoles considerats prime farm land sense abans haver implementat un pla de mobilitat sostenible amb una reducció significativa de cotxes i camions”, i sense haver redactat el pla territorial agrari.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
XAVIER ARREBOLA
ADJUNT D’INFEMERIA I RESONSABLE DE LA DONACIÓ D’ÒRGANS

“En donació de teixits hi ha molt camp per córrer encara”

palamós

Fons europeus a la Casa de la Tecnologia i la Central del Molí

girona

Les incògnites del BarMar

barcelona

Els ecologistes qüestionen la viabilitat i l’eficàcia de la infraestructura

barcelona

Figueres construirà dotze habitatges més per a joves i uns altres 30 per a gent gran

figueres

Fukushima, el feixuc retorn a la normalitat

Tòquio
Societat

Tothom hi posa el cor

CALDES DE MALAVELLA

Impuls a la mobilitat sostenible amb un carril bici i el pàrquing a Mas Gri

girona
TOMMASO PIERMARINI
VETERINARI ETÒLEG

“Treballo més amb les persones que amb el gos”

BARCELONA