Infraestructures i serveis

Compromís de l’Estat de fer una rotonda a l’accés a Garrigàs des de l’N-II

Ho va anunciar fa poc el cap de Transports a Catalunya, Vicente Vilanova, a l’alcaldessa de Garrigàs i als alcaldes de Borrassà i Palau de Santa Eulàlia

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana s’ha compromès a través del cap de la demarcació a Catalunya, Vicente Vilanova, a redactar i posar a licitació en el termini màxim d’un any el projecte executiu per a la construcció d’una rotonda a nivell a l’encreuament de la carretera N-II amb els accessos al municipi de Garrigàs, el nucli de Creixell a Borrassà i Palau de Santa Eulàlia.

Aquesta és una reivindicació històrica que es remunta a l’any 1986, quan els municipis afectats van demanar per primer cop una solució a la perillositat d’aquest accés. No és la primera vegada que es fa aquesta promesa. De fet, fins i tot hi ha hagut sobre la taula projectes redactats, tot i que mai s’han arribat a executar.

L’anunci es va fer durant una trobada que van demanar recentment els tres alcaldes dels pobles afectats. Van assistir a la visita a l’encreuament aquesta setmana el cap de la demarcació a Catalunya del Ministeri de Transports, Vicente Vilanova, i el cap de la unitat de Girona del ministeri, Jorge Verdú.

Les alcaldies dels tres pobles valoren molt positivament –en una nota feta pública ahir– la solució proposada pel ministeri perquè elimina el risc existent en aquest punt; perquè tindrà un “baix impacte paisatgístic en ser una rotonda a nivell”, i pel compromís del ministeri d’incloure l’obra en el seu pla d’actuació de vies.

Aquesta actuació s’ha planificat en uns terrenys expropiats per l’Estat l’any 2014 en el marc del projecte de desdoblament de l’N-II i accessos a diferents municipis, que va quedar aturat.

Mobilitzacions

El 2016 els veïns de la zona es van mobilitzar en diverses ocasions per reclamar una solució a la perillositat de l’encreuament. En aquella ocasió es va demanar suport a la Generalitat perquè pressionés el govern espanyol. Les reivindicacions en aquell moment eren conjuntes amb el poble de Pontós, que també tenia dificultats en l’accés a l’N II. Recordava recentment l’exalcalde de Borrassà Ferran Roquer que al llarg d’aquest anys hi ha hagut expropiacions i fins i tot moviments de terres i preparació en algun cas, que no s’ha arribat mai a convertir en cap millora.

LA XIFRA

36
anys
fa ja que es va fer la primera protesta per la falta de seguretat.

LA DATA

Any 2023
Previsió.
Consideren que la rotonda podria estar feta el 2023, segons els alcaldes i l’alcaldessa.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

medi ambient

Pla per adaptar les instal·lacions esportives de Barcelona a la sequera

barcelona
SOCIETAT

Nou forn crematori i ampliació de la sala de cerimònies pel tanatori de Tarragona

TARRAGONA
societat

Prop de 3.000 persones marxen per Palestina a Barcelona

baRCELONA
MOBILITAT

L’ús del transport a demanda a l’Horta de Lleida creix un 30% en un any

LLEIDA
ROMANYÀ DE LA SELVA

Malestar dels gestors forestals de les Gavarres per les curses que s’hi fan

ROMANYÀ DE LA SELVA
SOCIETAT

Neix al Zoo de Barcelona una gasela dama mohor, espècie en perill crític d’extinció

BARCELONA
MEDI AMBIENT

L’alcalde de Santa Susanna demana a la ciutadania que estalviï aigua

SANTA SUSANNA
trànsit

Transit justifica el tall de l’AP-7 i la C-25 per seguretat viària

barcelona

La Rambla necessita atencions

Girona