Infraestructures i serveis

infraestructures

TRANSPORT DE MERCADERIES

El Govern exigeix posar fi al retard del Corredor Mediterrani

Puigneró diu que una “marginació conscient” del projecte “només pot obeir a criteris polítics”

Els coordinadors europeu i espanyol de l’obra ferroviària participen a Barcelona en una taula estratègica

El Govern exigeix a l’Estat que executi el Corredor Mediterrani de tren com una prioritat per posar punt i final a un retard de dècades i a un desenvolupament incoherent de les infraestructures a l’Estat. El vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, ha recordat a la Taula Estratègica del projecte reunida aquesta tarda a Barcelona que Espanya ha invertit 64.000 milions en l’alta velocitat (AVE) arreu de l’Estat sense unir la segona i tercera ciutats més importants, Barcelona i València –l’Estat està construint lentament l’ample europeu al corredor (el conegut tercer fil) però no l’alta velocitat. Però tampoc el segon, tercer i quart ports més importants de l’Estat –Barcelona, València i Tarragona– hi estan encara connectats.

Puigneró, a més, recorda que la UE concep el corredor com una doble via exclusiva per mercaderies, un projecte que avui no està sobre la taula perquè s’executa un tercer fil compartit per a passatgers i mercaderies. El vicepresident recorda que Europa exigeix treure el 20% de les mercaderies en tren abans del 2030 i que el corredor només té sentit si arriba a les empreses i les fa més competitives –Seat, afirma el vicepresident, va exportar 400.000 cotxes el 2019 i, si ho hagués fet en tren, s’hauria estalviat 400 euros per vehicle. Però també té sentit, afegeix, si treu camions de les carreteres i autopistes –de 12.000 a 15.000 camions travessen diàriament la Jonquera i els corredors ferroviaris de mercaderies són una aposta europea per la descarbonització del transport.

Davant el retard i la manca de prioritat del projecte, Puigneró adverteix que “si es fa una marginació conscient del corredor mediterrani només pot obeir a criteris polítics” i ha conclòs la seva intervenció exigint que el projecte “deixi de ser el corredor dels incompliments i sigui el corredor de les oportunitats”. A més de la consellera d’Exteriors, Victòria Alsina; la coordinadora europea del corredor, Iveta Radicova; i el coordinador espanyol, Josep Vicent Boira, en la Taula Estratègica d’aquesta tarda hi han pres part representants civils i empresarials com el president del grup de pressió Ferrmed, Joan Amorós; i representants d’empreses exportadores com Seat, BASF, Freixenet o Best Hutchison Ports.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El CCM diu que s’ha estalviat 2,11 milions d’electricitat des del 2021 pel sanejament d’aigües

Mataró
ensenyament

L’exposició ‘Vedruna, 200 anys fent història’ s’inaugura a Girona

Girona
GIRONA

Talaran uns 150 arbres morts en 40 carrers de la ciutat

GIRONA
societat

L’arquebisbe dessacralitza l’Església de l’Esperit Sant tot i la resistència dels feligresos

barcelona

Premià de Mar tira endavant amb el nou model de selectiva enmig de les protestes veïnals

premià de mar
girona

Estudiants de secundària de la demarcació creen 17 cooperatives experimentals

GIRONA
urbanisme

S’enllesteixen els treballs de rehabilitació de dues antigues adoberies de Vic

vic
GIRONA

L’IAS incorpora la nova promoció de residents

GIRONA
societat

Conveni entre l’Espai LGTBI i l’Observatori contra l’LGTBI-fòbia

girona