Infraestructures i serveis

Aproven el projecte d’enllaç de l’N-260 amb la C-26

El Ministeri de Transports l’aprova provisionalment, pendent que passi el període d’exposició pública

El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) va fer pública ahir l’aprovació provisional del projecte d’enllaç i reordenació de la intersecció entre l’N-260 i la C-26 als termes municipals de Navata, Ordis i Vilafant, a l’Alt Empordà.

La reordenació dels accessos a l’N-260 des de la carretera de Figueres a Bàscara ja té una xifra. Segons el projecte del ministeri, el cost de l’accés a l’N-260 entre els quilòmetres 45,300 i 45,800 és de 5,34 milions d’euros. Aquest projecte que el Mitma considera provisional, donat que encara ha de passar el tràmit d’informació pública, té com a objecte la definició dels treballs que s’han de dur a terme per substituir l’actual intersecció de carreteres en forma de T per un enllaç a diferent nivell.

Això farà necessari fer diversos camins de servei que compleixin la funció de garantir l’accessibilitat a totes les finques i camins actuals. El projecte té com a primer objectiu millorar la seguretat viària en un espai d’enllaç molt complicat on hi ha sovint accidents.

Aquesta és una obra molt reivindicada pel territori des de fa anys i, de fet, els veïns s’han mobilitzat per demanar-la en diverses ocasions. El darrer anunci del compromís de l’Estat per construir un nou enllaç és del maig passat, quan l’alcaldessa d’Ordis, Anna Torrentà, i l’alcalde de Navata, Jaume Homs, acompanyats del senador d’ERC Jordi Martí es van reunir amb el secretari general d’Infraestructures, Xavier Flores.

En aquell moment, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana també es va mostrar disposat a valorar altres actuacions i mesures, com ara la instal·lació d’una senyalització vertical provisional per reduir la perillositat i l’accidentalitat en aquest punt mentre no s’iniciï l’execució de les obres. En aquell moment també es va posar sobre la taula la supressió de les bandes transversals d’alerta (BTA), que han demostrat no ser del tot efectives per reduir l’accidentalitat i generen molèsties des del punt de vista acústic, senyalització horitzontal i la instal·lació d’un radar. Aquest darrer aspecte només es va assenyalar com una de les possibilitats.

LA XIFRA

500
metres.
El projecte de nou enllaç afecta mig quilòmetre de la carretera N-260.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Joan Ramon Laporte
Catedràtic de farmacologia

“Cal rigor en l’avaluació dels medicaments, ara és un frau”

Barcelona
BADALONA

“Si tanquen, tornarem a viure al carrer”

BADALONA

Una vila suspesa en el temps

Roses
La monarquia

Felip VI ‘el covard’?

Olot

Auditories energètiques gratuïtes per als comerços

Olot
PLATJA D’ARO

Reconeixen la tasca turística de Lluís Camós, Anna Garriga, Pordamsa i Jordi Tubella

PLATJA D’ARO

Conflicte a l’escorxador de Manlleu, ara per l’ampliació de l’horari

Manlleu
Itàlia

Més de quaranta ferits en l’accident d’un ferri a Nàpols

Barcelona
mataró

El sindicat Catac denuncia el “desgavell” per tancar l’antic Hospital Sant Jaume de Mataró

mataró