Infraestructures i serveis

Tret de sortida per a la superilla de l’Eixample

Les obres per fer eixos verds i places comencen dimarts, dia 16 d’agost

Les obres estructurals per fer els eixos verds i les places previstes a la superilla de l’Eixample començaran dimarts vinent, 16 d’agost, i comportaran afectacions rellevants en la mobilitat. Fonts de l’Ajuntament de Barcelona van informar que els treballs permetran implantar quatre eixos verds als carrers de Consell de Cent, Girona, Rocafort i Comte Borrell i que amb la mateixa actuació es guanyaran quatre noves places als encreuaments de Consell de Cent amb Girona, Rocafort, Comte Borrell i Enric Granados. La mobilitat ja quedarà configurada com es preveu en la transformació definitiva. Així, doncs, els vehicles que accedeixin a algun d’aquests carrers no podran fer tot l’eix viari seguit i hauran de girar a cada illa. La intervenció suposarà 58.000 metres quadrats nous per als vianants.

El consistori recomana que durant les primeres setmanes les persones que s’hagin de moure per l’àmbit d’obres ho facin planificant el viatge i preveient temps de marge fins que coneguin quins són els nous itineraris i girs que hauran de fer. Es garantirà l’accés als aparcaments i el pas de serveis, vehicles d’emergències i vianants.

Durant el mes de juliol i principis d’agost s’han dut a terme treballs inicials i preparatoris per ressituar els serveis principals: s’han recol·locat les places per a persones amb mobilitat reduïda, s’han incorporat zones de càrrega i descàrrega i s’han ressituat les places d’estacionament de motos i bicicletes.

Quan comencin les obres, els vehicles podran circular per les vies afectades, però només per un carril. La nova configuració general de la mobilitat en aquests àmbits implicarà que els vehicles no podran fer dos trams seguits pels nous eixos verds i hauran de girar a cada illa. És a dir, l’accés a un eix verd des d’un carrer transversal implicarà la sortida pel següent carrer transversal. En relació amb les futures places, aquestes ja no es creuaran com fins ara, sinó que els vehicles es veuran obligats a girar.

A cada carrer es treballarà per meitats, de manera que no s’ocuparà simultàniament les bandes mar i muntanya sinó que només en quedarà una d’ocupada. També es podrà accedir als guals i aparcaments en tot moment, i no hi haurà cap afectació al transport públic.

Als carrers del Consell de Cent i de Girona es retirarà el carril bici per tal d’avançar en el model de mobilitat final dels dos eixos, on serà possible el pas de bicicletes però respectant tant la prioritat dels vianants com el sentit del carrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Menys supermercats i més usos culturals al nou Pla de Ciutat Vella

barcelona
Societat

Els pisos de l’illa del carrer Canigó s’hauran de reforçar

Badalona
religió

Montserrat vol que el seu ‘Mil·lenari’ sigui obert a tota la societat

Montserrat
societat

Estudien un projecte per crear pisos amb serveis per a gent gran que faciliti l’accés al lloguer als joves

Manresa
Campdevànol

Punt d’autoreparació de bicicletes a la font del Tòtil

Campdevànol
GIRONA

Els pagesos gironins protesten per una nova baixada del preu de la llet

GIRONA
Societat

Acord per ampliar el festival Roses de Reus

Reus
FIGUERES

Restauraran la façana i els elements patrimonials del Teatre el Jardí

FIGUERES
Urbanisme

Rebategen carrers de Sarrià per denunciar la destrucció dels jardins de Can Raventós

Barcelona