Infraestructures i serveis

Petit pas per restar tràilers a l’AP-7

El corredor mediterrani ferroviari ha de contribuir a “descarbonitzar” el transport de mercaderies en camió

El projecte del corredor mediterrani ferroviari fa dècades que és en l’agenda política, però la planificació d’actuacions ha anat descompassada i amb retard. La Generalitat ha anat fent alguns passos en la direcció, per exemple, de situar centrals logístiques a prop dels accessos a la xarxa ferroviària de transport, en una aposta “per a la descarbonització de la mobilitat”. Però ha topat amb la competència estatal de les infraestructures i la lentitud, per exemple, per desplegar el tercer rail –accelerat en els últims anys al prelitoral català, però encara inconnex– o els accessos a les terminals de mercaderies, com a segona assignatura pendent. A més de la dècada llarga que el polígon de Vilamalla-el Far acumula, hi ha el dels accessos ferroviaris pendents al port de Barcelona. Però també d’altres al voltant de l’aeroport, a Vilobí, i al Vallès i a les comarques del Camp de Tarragona.

Per la Generalitat, “és una de les principals causes per les quals el transport ferroviari de mercaderies representa tan sols un 4%, molt per sota de la mitjana europea i del mandat de la UE que obliga els estats a treure el 20% de les mercaderies amb tren abans del 2030”. I tot plegat contribueix a fiar exclusivament el transport de mercaderies –ports a banda– als corredors de carreteres i autopistes, especialment sobre l’AP-7, que s’ha col·lapsat a conseqüència de la supressió dels peatges.

Les patronals gironines també han reivindicat millores en els darrers anys, i el conveni pel Logis Empordà pot servir com a petit pas per traslladar el gros del transport a la xarxa ferroviària, però en caldran molts més per reservar els tràilers per a la distribució dels contenidors des de les centrals fins als seus destinataris de proximitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona