Infraestructures i serveis

La variant d’Anglès estarà enllestida l’estiu vinent

Ahir es va culminar la perforació del túnel, que és l’obra de més envergadura de la nova carretera

Permetrà alliberar una part del trànsit actual de la zona urbana

La construcció de la variant d’ Anglès estarà acabada l’estiu de l’any que ve, va anunciar ahir el vicepresident i conseller de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, en l’acte de calada (final de la perforació) del túnel de la nova carretera. Tant el representant del govern com l’alcalde, Jordi Pibernat, van destacar la transcendència que la variant té per al municipi, atès que es preveu que hi circulin els vehicles de pas que actualment creuen el poble procedents de la zona de Bescanó (C-63) en sentit Santa Coloma de Farners (N-141) i a l’inrevés. Ara mateix –van assenyalar– passen pel mig d’Anglès una mitjana d’uns 20.000 vehicles diaris (2.000 dels quals, camions) i es calcula que el desviament el faran servir uns 5.100 vehicles diàriament. La futura carretera –va destacar Puigneró– millorarà la seguretat viària i “la qualitat urbana”, ja que ajudarà a “descarbonitzar el centre de la població”. El pressupost és de 21,6 milions d’euros.

L’esdeveniment va reunir a l’interior de la galeria càrrecs públics de la comarca i directius de les diferents empreses implicades en el projecte. La que va ser alcaldessa d’Anglès fins al juliol de l’any passat, Àstrid Desset (ara, directora gerent del Consorci Administració Oberta), no s’ho va voler perdre. També hi havia l’alcalde d’Olot, Pep Berga. “He vingut per demanar que la pròxima calada sigui la del túnel de la variant d’Olot [una carretera reclamada des de fa anys, de la qual estan redactant el projecte executiu]”, va manifestar.

La futura carretera es va començar a construir el maig de l’any passat. Tindrà una llargada de 1.600 metres, dels quals 485 són al túnel. La calçada tindrà un carril per sentit, separats per una mitjana d’un metre d’amplada. A cadascun dels extrems de la variant s’hi construiran unes rotondes per distribuir el trànsit, i es condicionaran uns passos per accedir al cementiri i donar continuïtat a un camí. Ara ja s’ha fet el 80% del moviment de terres de tota l’obra, centrat bàsicament en els desmunts de les boques del túnel i diversos terraplens.

LA XIFRA

485
metres
és la llargada del túnel de la variant d’Anglès, que té una longitud total de 1.600 metres.

LA FRASE

Ens traurà els camions, però caldrà veure si la resta de conductors aprofiten la nova carretera
Jordi Pibernat
ALCALDE D’ANGLÈS


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

El web de l’Àrea privada ciutadana de la Generalitat, ara més senzilla i amb més serveis per a les persones

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona