Infraestructures i serveis

Mobilitat

La millora de la connexió Maresme-Selva

El govern encarrega a Ferrocarrils de la Generalitat un estudi que proposi actuacions per optimitzar les xarxes viàries i ferroviàries, i prevegi tramvies o carrils bici

Estudien avançar el carril bus a la GI-682, de Blanes a Lloret

Territori ha encarregat a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) l’impuls d’un estudi de millora de la mobilitat del corredor entre el Maresme i la Selva Marítima que proposi millores intermodals per al transport que encaixin amb els fluxos de demanda territorials i adaptats al nou context ambiental. L’estudi ha d’analitzar el conjunt d’infraestructures existents, tant des del punt de vista viari com ferroviari, i les possibilitats de potenciar-les amb l’extensió de la xarxa ferroviària, el recurs paral·lel de noves vies per a ciclistes i altres millores que permetrien fer més atractius i competitius els serveis de transport col·lectiu, com ara el bus convencional.

En aquest sentit, l’estudi valorarà la viabilitat d’un sistema de tramvia que enllaci Blanes i Lloret de Mar, dos municipis limítrofs i amb una elevada demanda laboral o bé que es desplaça fins a l’estació blanenca per accedir al ferrocarril. FGC ha adjudicat en els darrers mesos la redacció de quatre estudis sobre la viabilitat d’altres noves línies ferroviàries: el tramvia de la Costa Brava i l’enllaç interior amb Banyoles i Olot –que no incloïa la Selva Marítima– i els del Pirineu, el Bages i les Terres de l’Ebre. Fonts de Territori no precisen si l’estudi preveurà també millores en la línia de Rodalies, com ara el desdoblament de la via única al nord d’Arenys de Mar, en una infraestructura que ara mateix encara depèn de l’Adif estatal.

Carril per als busos

En paral·lel, el Departament està estudiant avançar la millora de connexió entre els dos municipis a través de la carretera GI-682, amb l’execució d’un carril bus entre Blanes i Lloret de Mar que agiliti el trànsit del transport públic en situacions de col·lapse de la via, habituals a l’estiu, els caps de setmana i amb intensitats elevades cada dia en les hores punta.

Aquest projecte ja es va anunciar el 2012, amb l’encàrrec d’un projecte constructiu que va acabar desat en algun calaix per manca de fons, uns 30 milions d’euros fa una dècada. El 2020, el Parlament va instar el govern a executar la mesura, i ERC hi va votar a favor però en aquell moment es decantava per fer-lo més ambiciós, amb una plataforma segregada que s’estalviés la manca de prioritat, per exemple, als giratoris.

Voluntat de “consens”

Arran de la sentència del Tribunal Superior de Justícia (TSJC) que va tombar els plans per allargar la C-32 entre Blanes i Lloret, i la forta oposició que va rebre d’alguns veïns i entitats, Territori ha mantingut diverses trobades amb els ajuntaments de Blanes, Lloret Palafolls i Tordera, i altres ens i entitats implicats, per assolir propostes de consens per millorar la mobilitat en aquest àmbit des d’un punt de vista integral. El govern, defensen, “té la voluntat de seguir en aquesta línia de consens territorial i és en aquest context que s’emmarca l’estudi encarregat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona