Infraestructures i serveis

mobilitat

El govern presenta un ambiciós traçat del tramvia del Camp

La primera fase entre Cambrils, Salou i Vila-seca es posaria en funcionament el 2027

A Tarragona unirà el centre amb Sant Pere i Sant Pau, Torreforta, Campclar i Bonavista

Circumval·larà Reus per l’interior i connectarà l’aeroport amb el TAV

El govern ha presentat avui a Tarragona un ambiciós traçat per al futur tramvia del Camp de Tarragona que uneix els barris de Tarragona, circumval·la Reus per l’interior de la ciutat i conforma una xarxa metropolitana entre les dues capitals, la Canonja, Vila-seca, Salou, Vinyols i els Arcs i Cambrils, a més de connectar amb l’aeroport de Reus i la futura estació intermodal del tren d’alta velocitat (TAV) que l’Estat té en projecte. Es projecta com una doble xarxa urbana i interurbana connectades. A Tarragona uniria els barris de Sant Pere i Sant Pau, de la URV i l’hospital Joan XXIII amb el Serrallo i el Port però, a més, connectaria en una estació intermodal amb la xarxa metropolitana que aniria cap a Vila-seca i Reus. En aquesta direcció cap a ponent de la ciutat, la xarxa urbana connectaria els barris de Torreforta, Campclar i Bonavista amb el municipi de la Canonja mentre la metropolitana continuaria cap a Vila-seca.

Des d’aquesta població, un ramal metropolità conectaria cap al sud amb Port Aventura, Salou, Vinyols i els Arcs i Cambrils mentre un ramal cap a ponent connectaria amb Reus a través de la futura estació intermodal del TAV. Des d’aquí un ramal connectaria amb l’aeroport i la línia principal circumval·laria Reus per l’interior amb diferents parades als barris.

La primera fase, amb 150 milions d’inversió, ha d’unir Cambrils amb Vila-seca a través del continu urbà de Cambrils i Salou incloent Port Aventura. Serien 14 Km, 14 estacions i 3 intercanviadors per a una fase que tindria licitada l’obra entre 2024 i 2025 i es posaria en servei el 2027. També avui el govern ha licitat per 48,1 milions la fabricació i el manteniment durant quinze anys dels primers 7 combois que hauran de prestar servei a aquesta línia.

La segona fase, que no tindrà els projectes ni cost previst fins el 2024, inclouria els traçats urbans de Tarragona i Reus i es posaria en servei el 2028 –avui s’ha fet l’aprovació tècnica de l’estudi informatiu, que inclou el ramal d’accés a l’aeroport de Reus però també l’estació de Cambrils Nord, un intercanviador entre el Tramcamp i l’actual estació del Corredor Mediterrani.

Tota la xarxa tindrà 46 Km., 47 estacions, 10 intercanviadors i una inversió global prevista de 543 milions.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

turisme

Florència prohibirà nous apartaments turístics

barcelona
SALUT

Mor Harald zur Hause, premi Nobel per la seva lluita contra el càncer

El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Tarda remullada

Barcelona

Acord “històric” per incrementar les tarifes dels serveis socials un 9% en dos anys

barcelona

Un projecte de l’escola Vedruna de Ripoll, a la campanya de rebaixes de Ripoll comerç

RIPOLL
sequera

Rècord d’emissions per incendis a l’hemisferi nord

barcelona

Les plataformes digitals incorporaran films i sèries de TV3 doblats i subtitulats en català

barcelona

Lloret estudia accions legals pel contenciós sobre suposades irregularitats a les oposicions de la policia

lloret de mar

La Gala Solidària dóna el tret de sortida al FIMAG de Torroella

torroella de montgrí