Infraestructures i serveis

Dos anys d’obres per desdoblar la B-224 i treure 30.000 cotxes de Martorell

Territori adjudica els treballs del tram de dos quilòmetres entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7 de Martorell per iniciar-los el setembre

El departament de Territori ha adjudicat per un import de 26,5 milions les obres de desdoblament de la B-224 entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires, que podran començar durant el setembre vinent i durar dos anys. Aquesta obra contribuirà a millorar la capacitat i la funcionalitat d’un dels principals eixos de comunicació entre l’Anoia i el Baix Llobregat. Així, el desdoblament de la B-224 pot treure 30.000 vehicles diaris que ara travessen la urbanització del Pou del Merli de Martorell i facilitarà la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.

Els treballs es faran en un tram de dos quilòmetres entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Sesrovires, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7, amb una connexió a la trama urbana de Martorell a través del carrer del Puig del Ravell. En un primer tram de 500 metres, el desdoblament es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crearà una nova connexió a Martorell que completarà l’existent, alhora que la B-224 actual passarà a tenir una funcionalitat més local. La via projectada consta de dues calçades de dos carrils de circulació de 3,5 metres d’amplada cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i interior d’1 metre.

Per a facilitar les connexions amb la vialitat de l’entorn, el projecte inclou una rotonda elevada de grans dimensions sobre el vial que connecta l’A-2 i l’AP-7 i una segona rotonda per a connectar amb els carrers del Puig del Ravell i dels Barons de Castellvell, així com diversos ramals d’enllaç.

A més de la construcció de la nova carretera, les obres inclouran altres treballs com el desviament de serveis afectats, les tasques de senyalització, abalisament, drenatge i seguretat, la generació de passos de fauna, i el reforç del ferm d’un tram d’un quilòmetre de la B-224 actual.

Millora de l’eix de la B-224

En paral·lel, ja s’estan executant les obres per a configurar una variant de la B-224 al seu pas per Piera. Aquesta obra, que compta amb una inversió de set milions, alliberarà aquest àmbit de 6.500 dels 7.300 vehicles que circulen per l’actual travessera cada dia.

La B-224, que pertany a la Generalitat, discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. En funció del tram, registra trànsits entre els 7.000, els 13.000 i els 30.000 vehicles diaris. Territori està fent una inversió de 90 milions en la millora integral d’aquesta carretera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Foc forestal a Batea que s’estén cap a l’Aragó

BATEA

Manresa reprèn les obres de rehabilitació de la Torre Lluvià

MANRESA
educació

El Narcís Monturiol, pioner en la formació de tècnics en energies renovables

figueres
SOCIETAT

Badalona crema el dimoni que apuja els preus davant més de 115.000 espectadors

BADALONA
URBANISME

La pagesia alerta que el pas sota el tren a Santa Susanna amaga l’interès per fer una marina seca

SANTA SUSANNA
societat

Tercer dia de recerca de l’home desaparegut mentre es banyava

roses

La UB assegura que els acampats no interferiran a la zona de votació

BARCELONA
societat

Arrenca una nova edició de Temps de Flors, amb cues de gent des de primera hora del matí

girona

Tracten 32 palmeres per evitar la presència de l’escarabat morrut

SABADELL